Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pexeso
Založen: 17.2.2009 Příspěvky: 17 Bydliště - POVINNÉ *: blatna
|
Zaslal: 17.02.09 22:29 Předmět: prosim pomoc za tepla chcipa |
|
|
potreboval bych pomoct, mam renault 19 1,8 16v starsi model. kdyz se motor zahreje a ja dam neutral,tak mi to chcipne, na volnobeh bezi normalne a za studena to nedela..... prosimvas co by to mohlo bejt? diky moc za odpovedi |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lanex

Založen: 14.4.2008 Příspěvky: 211 Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno
|
Zaslal: 18.02.09 15:49 Předmět: |
|
|
možnosti:
-elektricky řízená vzduchová klapka (ventil)
-potenciometr na klapce (odhalí diagnostika)
-možná čidlo teploty pro ŘJ
dalo by se identifikovat podle způsobu chcípání. Třeba volnoběh (za tepla) 1000, přidáš, a ono to chcípne. Nebo za tepla prostě klesnou volnoběžný otáčky dlouhodobě na 800 - i níž, až to prostě zdechne. Nebo jedeš, motor na 3000, zmáčkneš spojku a otáčky se zhoupnou pod 1000 a pak se zvednou na 1000 (pokud to zrovna nezdechne) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MortE Moderátor

Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 19.02.09 08:20 Předmět: |
|
|
ále, na potenciometr nepotřebuješ diagnostiku...
jinak ten volnoběžnej ventil bych asi vynechal, páč za studena očividně jede, takže by dával málo vzduchu spíš kvůli čidlu...ale zkusit vyměnit ho možeš...
jinak to čidlo teploty chl.kap. a čidlo teploty nasávanýho vzduchu...tím bych začal... _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lanex

Založen: 14.4.2008 Příspěvky: 211 Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno
|
Zaslal: 19.02.09 11:52 Předmět: |
|
|
tou diagnostikou jsem myslel to, že při ní ti přímo řeknou, že je potenciometr vadný, protože jim to bude hlásit. Vadný volnoběžný ventil ti diagnostika neodhalí, a čidlo teploty myslím že taky ne ;-)
volnoběžný ventil to dělat může. Za studena je otevřený jak by měl, a proto se mohlo zdát že funguje. Když se motor ohřeje, ECU změní bohatost směsi snížením množství vstřikovaného benzínu a také změní přítok vzduchu (elektronický sytič)... právě za pomocí tohodle ventilu. No a když nefunguje, tak je směs celá špatně a může to dělat cokoliv, včetně chcípání. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MortE Moderátor

Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 19.02.09 12:40 Předmět: |
|
|
nač diagnostiku, když potenciometr si změří sám? stejně si myslim, že tím to nebude...
jo a sytič je na 16v řešenej úplně jinak...
volnoběžnej ventil má (jestli se nemýlým) pouze polohu otevřeno/zavřeno... _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lanex

Založen: 14.4.2008 Příspěvky: 211 Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno
|
Zaslal: 19.02.09 12:45 Předmět: |
|
|
MortE napsal: | nač diagnostiku, když potenciometr si změří sám?
|
Protože s měřákem ho odhalíš jenom když je už úplně vpr**li
MortE napsal: |
jo a sytič je na 16v řešenej úplně jinak...
|
no v 16v žádnej ani neni, smyslem bylo vysvětlit řízení poměru směsi... byl to jen příklad.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MortE Moderátor

Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 19.02.09 13:35 Předmět: |
|
|
Lanex napsal: | Protože s měřákem ho odhalíš jenom když je už úplně vpr**li |
no když myslíš...
Lanex napsal: | no v 16v žádnej ani neni, smyslem bylo vysvětlit řízení poměru směsi... byl to jen příklad.  |
je a není...
každopádně je to obráceně...16v má "el.sytič" na principu rozprašování benzínu do vzduchu...  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lanex

Založen: 14.4.2008 Příspěvky: 211 Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno
|
Zaslal: 19.02.09 14:25 Předmět: |
|
|
MortE napsal: |
každopádně je to obráceně...16v má "el.sytič" na principu rozprašování benzínu do vzduchu...  |
Cože |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MortE Moderátor

Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 19.02.09 16:04 Předmět: |
|
|
no jo pane...člověk se pořád učí...  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lanex

Založen: 14.4.2008 Příspěvky: 211 Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno
|
Zaslal: 19.02.09 16:11 Předmět: |
|
|
MortE napsal: | no jo pane...člověk se pořád učí...  |
to každopádně. A ted mi prosím popiš jak by to rozprašovalo ten benzín do vzduchu... a hlavně kde nebo kudy... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MortE Moderátor

Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 19.02.09 16:16 Předmět: |
|
|
ne "jak by to rozprašovalo", ale "jak to rozprašuje"...
a je to jednoduchý, když se podíváš zespodu na sání, tak tam uvidíš takovou zvláštní, zpravidla modrou, věc podobnou vstřiku...tak to je vstřik...
hadička vede z lišty vstřiků a káblíky do řj, která ten zázrak ovládá...
takže ventil má pět vstřiků a dalo by se říct, že i sytič...  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
pexeso
Založen: 17.2.2009 Příspěvky: 17 Bydliště - POVINNÉ *: blatna
|
Zaslal: 19.02.09 21:26 Předmět: |
|
|
tak to sem necekal ze jsou tu lidi ktery tomu tolik rozumi . dik za rady, zkusim vymenit to cidlo na teplotu a dam vam vedet. Zatim dik moc |
|
Návrat nahoru |
|
 |
goreff
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 10669 Bydliště - POVINNÉ *: Olšany u Prostějova
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
pexeso
Založen: 17.2.2009 Příspěvky: 17 Bydliště - POVINNÉ *: blatna
|
Zaslal: 21.02.09 02:34 Předmět: a |
|
|
tak to moc diky, ze jsi mi to napsal, bych jinak ted koupil za 800 pouzity....  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
goreff
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 10669 Bydliště - POVINNÉ *: Olšany u Prostějova
|
Zaslal: 21.02.09 09:51 Předmět: |
|
|
jj,čidlo teploty chladící kapaliny(motoru) koupíš kolem těch 400,-...čidlo teploty nasávaného vzduchu je dražší a jinde než v Renaultu ho asi neseženeš(16v),tam stojí 739,- ...800,- za starý čidlo nikomu nedávej... _________________ F7R 16 Soupapes http://goreff.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|