Obsah fóra Renault 19 Club Renault 19 Club
Fórum Renault 19 clubu ČR
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Cidlo
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Motor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jezevec
Anonymní





PříspěvekZaslal: 20.08.08 11:50    Předmět: Cidlo Citovat

Panove mam dotazek Very Happy Narazil jsem v knizce jak na to? na tento termin "cidlo detonacniho spalovani" Jelikoz jsem ho pri montazi malinko jakoby rozsklebil a potom jsem ho mensim nasilim dostal do puvodniho stavu tak jsem se podival k cemu to je a vubec tomu nerozumim. Netusim jestli se mohlo poskodit a jestli to vubec poznam pokud je poskozeno??? Mate nekdo zkusenosti Question
Návrat nahoru
KUNAX



Založen: 21.5.2008
Příspěvky: 1075
Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice

PříspěvekZaslal: 20.08.08 12:31    Předmět: Citovat

Detonace jako výsledek samovznícení při téměř konstantním objemu vznikají v těch částech spalovacího prostoru, kam se hoření z ohniska zážehu dostává až nakonec. Náplň je v těchto místech vystavena časově nejdelšímu působení vysokých teplot i tlaku (detonační spalování se ale může za určitých okolností objevit i v průběhu hlavní fáze hoření, v blízkosti HÚ). Samovznícení proběhne takovou explosivní rychlostí, že nemůže dojít k vyrovnání tlaku a v náplni válce vznikne rázová vlna. Rozšiřování samovznícení do jiných (okrajových) míst spalovacího prostoru pak následuje jako mechanizmus detonace souběžně s rázovou vlnou, přičemž uvolněné teplo tento účinek ještě znásobuje. Periodický odraz rázových vln od stěn válce, hlavy válce a stěn spalovacího prostoru (pístu) lze zaznamenat tlakovým snímačem v podobě tlakových oscilací (vibrací) s frekvencí několika kHz, odraz přitom
vyvolává ostrý kovový (zvonivý) zvuk vysokého tónu, který je nejvýraznějším vnějším příznakem detonačního hoření v motoru. Tlakový snímač (pokud má vhodné vlastnosti) zaznamená frekvenci tlakových oscilací kolem cca 4 až 8 kHz, což při rozměrech válce 70 až 130 mm
ukazuje na rychlost tlakové vlny kolem 1200 m/s. Mezi škodlivé účinky detonačního hoření na motor patří zvýšení tepelných ztrát z náplně válce do stěn motoru vlivem vysokých teplot na čele rázových vln a současného zvýšení součinitele přestupu tepla: motor se přehřívá a může dokonce nastat i místní poškození povrchu spalovacího prostoru, při
déletrvajícím provozu s výskytem intenzivnějšího detonačního spalování může nastat i trvalé velmi vážné poškození motoru (propálení dna pístu a pod.).
Pozn.: Elektronické řídící a ochranné systémy u dnešních zážehových motorů svojí činností zabezpečují motor (především změnou seřízení
předstihu zážehu) před výše uvedenými poruchami hoření směsi a současně optimalizují provozní režim motoru z hlediska účinnosti pracovního oběhu tím, že udržují předstih zážehu prakticky na hranici počátku výskytu (spíše náznaku) detonací. Předčasný (neřízený) zážeh směsi: Detonační hoření představuje odchylku od normálního průběhu spalování v samotném závěru spalovacího procesu (ale i v hlavní fázi
hoření) v zážehovém motoru: za určitých podmínek se někdy může objevit i jiné vážné narušení celého průběhu spalovacího procesu. Příčinou takového jevu je předčasný, neřízený
zážeh směsi ještě před zažehnutím směsi VN výbojem (jde vlastně spíše o lokální vznícení směsi působením vysoké teploty od přehřátých míst ve spalovacím prostoru). K předčasnému nastartování oxidačního procesu dojde od přehřátých součástí ve spalovacím prostoru (např. elektrod zapalovací svíčky, talíře výfukového ventilu, usazeného karbonu, přesahující hrany těsnění a pod.). Šíření plamene z ohniska předčasného zážehu je pak velice podobné tomu, jako kdyby došlo k zážehu elektrickým výbojem. Hoření však začne dříve a s tím jsou spojeny další, pro následný průběh hoření nepříznivé, důsledky: vyšší pmax , Tmax ,
nepravidelné průběhy tlaku neboť okamžiky předčasného zážehu se mění, vysoká pravděpodobnost vzniku detonací, zvýšené energetické nároky na kompresní zdvih, zvýšený odvod tepla do stěn. Nebezpečí předčasného zážehu je především u výkonově exponovaných benzinových motorů s vyšším kompresním poměrem.
_________________
R19 F3P N760 65kW r.v.94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KUNAX



Založen: 21.5.2008
Příspěvky: 1075
Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice

PříspěvekZaslal: 20.08.08 12:44    Předmět: Citovat

Stačí? Laughing Laughing Laughing Prostě by to chtělo aby to čidlo fungovalo.
_________________
R19 F3P N760 65kW r.v.94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cawba



Založen: 22.11.2007
Příspěvky: 1616
Bydliště - POVINNÉ *: Brno

PříspěvekZaslal: 20.08.08 12:48    Předmět: Citovat

Vsichni vime, zes to nenapsal Laughing
Stacilo prece dat odkaz Wink
_________________
ex Crying or Very sad R19 1.9D PH.II (16V Inspired) -> BMW Power
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUNAX



Založen: 21.5.2008
Příspěvky: 1075
Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice

PříspěvekZaslal: 20.08.08 12:50    Předmět: Citovat

Jsem ani nečekal,že by si to někdo myslel. Je to vysosnutý ze skript Technické univerzity v Liberci a ty mám bohužel jen v *.pdf. Neni na ně URL.
_________________
R19 F3P N760 65kW r.v.94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Cawba



Založen: 22.11.2007
Příspěvky: 1616
Bydliště - POVINNÉ *: Brno

PříspěvekZaslal: 20.08.08 12:52    Předmět: Citovat

Skriptum co stoji za pozornost. Zajimavy poctenicko v nem... Wink
_________________
ex Crying or Very sad R19 1.9D PH.II (16V Inspired) -> BMW Power
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUNAX



Založen: 21.5.2008
Příspěvky: 1075
Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice

PříspěvekZaslal: 20.08.08 12:53    Předmět: Citovat

To mi povídej! Jsem si to celý vytiskl a prohlásil to za svoji bibli ke který se každej večer modlim. Je tam každý hovno. Včera místo večerníčku jsem četl pohádku o víření směsi a výplachu válců. Už toho mám hlavu jak výzvědnej balon...
_________________
R19 F3P N760 65kW r.v.94
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ufas



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 2995
Bydliště - POVINNÉ *: Bechyně

PříspěvekZaslal: 20.08.08 12:58    Předmět: Citovat

835121@seznam.cz víš co s tim máš udělat... Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jezevec
Anonymní





PříspěvekZaslal: 22.08.08 11:52    Předmět: Citovat

Tak to vam pekne dekuji Very Happy Jen mi nikdo nerekl a asi ani nerekne jak se pozna ze je dobre... Kaslu na to asi funguje Cool Jinak dekuji ze jsi si dal tu praci a prepsal to tady.
Návrat nahoru
Rosta



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 7427
Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice

PříspěvekZaslal: 22.08.08 11:55    Předmět: Citovat

skus vedle neho poklepat a mel by si slyset zmenu na motoru,aspon myslim ze by to melo fungovat
_________________
R19 Ph2 1,4e - minulost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Trax



Založen: 29.3.2008
Příspěvky: 304
Bydliště - POVINNÉ *: SVK,near da Prievidza

PříspěvekZaslal: 23.08.08 14:01    Předmět: Citovat

A ked sa to cidlo odpoji a potom zapoji?Ak je spatne bude vidiet rozdiel,nie?
_________________
Renault 19 GTX r.v.1990 1721cm 66kw
Mazda 323f GT 2,0 V6 108kw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Rosta



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 7427
Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice

PříspěvekZaslal: 23.08.08 15:08    Předmět: Citovat

rekl bych ze ne to cidlo zasahuje do rizeni motoru az pri detonacnim spalovani
_________________
R19 Ph2 1,4e - minulost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Trax



Založen: 29.3.2008
Příspěvky: 304
Bydliště - POVINNÉ *: SVK,near da Prievidza

PříspěvekZaslal: 23.08.08 20:03    Předmět: Citovat

Aha.No moze byt Wink
_________________
Renault 19 GTX r.v.1990 1721cm 66kw
Mazda 323f GT 2,0 V6 108kw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jezevec
Anonymní





PříspěvekZaslal: 25.08.08 11:40    Předmět: Citovat

Pri odpojeni neni poznat zmena Smile Zkusim poklepat Rolling Eyes
Návrat nahoru
MortE
Moderátor


Založen: 24.10.2007
Příspěvky: 3623
Bydliště - POVINNÉ *: BRNO

PříspěvekZaslal: 27.08.08 10:48    Předmět: Citovat

nechtěl sem zakládat novej topic, když tenhle má tak univerzální jméno...

nevíte někdo, kde a za kolik prodávaj čidlo teploty nasávanýho vzduchu na 16v? nikde to nemůžu najít...dík... Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Motor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com