Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Jezevec Anonymní
|
Zaslal: 20.08.08 11:50 Předmět: Cidlo |
|
|
Panove mam dotazek Narazil jsem v knizce jak na to? na tento termin "cidlo detonacniho spalovani" Jelikoz jsem ho pri montazi malinko jakoby rozsklebil a potom jsem ho mensim nasilim dostal do puvodniho stavu tak jsem se podival k cemu to je a vubec tomu nerozumim. Netusim jestli se mohlo poskodit a jestli to vubec poznam pokud je poskozeno??? Mate nekdo zkusenosti  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 20.08.08 12:31 Předmět: |
|
|
Detonace jako výsledek samovznícení při téměř konstantním objemu vznikají v těch částech spalovacího prostoru, kam se hoření z ohniska zážehu dostává až nakonec. Náplň je v těchto místech vystavena časově nejdelšímu působení vysokých teplot i tlaku (detonační spalování se ale může za určitých okolností objevit i v průběhu hlavní fáze hoření, v blízkosti HÚ). Samovznícení proběhne takovou explosivní rychlostí, že nemůže dojít k vyrovnání tlaku a v náplni válce vznikne rázová vlna. Rozšiřování samovznícení do jiných (okrajových) míst spalovacího prostoru pak následuje jako mechanizmus detonace souběžně s rázovou vlnou, přičemž uvolněné teplo tento účinek ještě znásobuje. Periodický odraz rázových vln od stěn válce, hlavy válce a stěn spalovacího prostoru (pístu) lze zaznamenat tlakovým snímačem v podobě tlakových oscilací (vibrací) s frekvencí několika kHz, odraz přitom
vyvolává ostrý kovový (zvonivý) zvuk vysokého tónu, který je nejvýraznějším vnějším příznakem detonačního hoření v motoru. Tlakový snímač (pokud má vhodné vlastnosti) zaznamená frekvenci tlakových oscilací kolem cca 4 až 8 kHz, což při rozměrech válce 70 až 130 mm
ukazuje na rychlost tlakové vlny kolem 1200 m/s. Mezi škodlivé účinky detonačního hoření na motor patří zvýšení tepelných ztrát z náplně válce do stěn motoru vlivem vysokých teplot na čele rázových vln a současného zvýšení součinitele přestupu tepla: motor se přehřívá a může dokonce nastat i místní poškození povrchu spalovacího prostoru, při
déletrvajícím provozu s výskytem intenzivnějšího detonačního spalování může nastat i trvalé velmi vážné poškození motoru (propálení dna pístu a pod.).
Pozn.: Elektronické řídící a ochranné systémy u dnešních zážehových motorů svojí činností zabezpečují motor (především změnou seřízení
předstihu zážehu) před výše uvedenými poruchami hoření směsi a současně optimalizují provozní režim motoru z hlediska účinnosti pracovního oběhu tím, že udržují předstih zážehu prakticky na hranici počátku výskytu (spíše náznaku) detonací. Předčasný (neřízený) zážeh směsi: Detonační hoření představuje odchylku od normálního průběhu spalování v samotném závěru spalovacího procesu (ale i v hlavní fázi
hoření) v zážehovém motoru: za určitých podmínek se někdy může objevit i jiné vážné narušení celého průběhu spalovacího procesu. Příčinou takového jevu je předčasný, neřízený
zážeh směsi ještě před zažehnutím směsi VN výbojem (jde vlastně spíše o lokální vznícení směsi působením vysoké teploty od přehřátých míst ve spalovacím prostoru). K předčasnému nastartování oxidačního procesu dojde od přehřátých součástí ve spalovacím prostoru (např. elektrod zapalovací svíčky, talíře výfukového ventilu, usazeného karbonu, přesahující hrany těsnění a pod.). Šíření plamene z ohniska předčasného zážehu je pak velice podobné tomu, jako kdyby došlo k zážehu elektrickým výbojem. Hoření však začne dříve a s tím jsou spojeny další, pro následný průběh hoření nepříznivé, důsledky: vyšší pmax , Tmax ,
nepravidelné průběhy tlaku neboť okamžiky předčasného zážehu se mění, vysoká pravděpodobnost vzniku detonací, zvýšené energetické nároky na kompresní zdvih, zvýšený odvod tepla do stěn. Nebezpečí předčasného zážehu je především u výkonově exponovaných benzinových motorů s vyšším kompresním poměrem. _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 20.08.08 12:44 Předmět: |
|
|
Stačí? Prostě by to chtělo aby to čidlo fungovalo. _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Cawba

Založen: 22.11.2007 Příspěvky: 1616 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 20.08.08 12:48 Předmět: |
|
|
Vsichni vime, zes to nenapsal
Stacilo prece dat odkaz  _________________ ex R19 1.9D PH.II (16V Inspired) -> BMW Power
  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 20.08.08 12:50 Předmět: |
|
|
Jsem ani nečekal,že by si to někdo myslel. Je to vysosnutý ze skript Technické univerzity v Liberci a ty mám bohužel jen v *.pdf. Neni na ně URL. _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Cawba

Založen: 22.11.2007 Příspěvky: 1616 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 20.08.08 12:52 Předmět: |
|
|
Skriptum co stoji za pozornost. Zajimavy poctenicko v nem...  _________________ ex R19 1.9D PH.II (16V Inspired) -> BMW Power
  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 20.08.08 12:53 Předmět: |
|
|
To mi povídej! Jsem si to celý vytiskl a prohlásil to za svoji bibli ke který se každej večer modlim. Je tam každý hovno. Včera místo večerníčku jsem četl pohádku o víření směsi a výplachu válců. Už toho mám hlavu jak výzvědnej balon... _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ufas

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2995 Bydliště - POVINNÉ *: Bechyně
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Jezevec Anonymní
|
Zaslal: 22.08.08 11:52 Předmět: |
|
|
Tak to vam pekne dekuji Jen mi nikdo nerekl a asi ani nerekne jak se pozna ze je dobre... Kaslu na to asi funguje Jinak dekuji ze jsi si dal tu praci a prepsal to tady. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 22.08.08 11:55 Předmět: |
|
|
skus vedle neho poklepat a mel by si slyset zmenu na motoru,aspon myslim ze by to melo fungovat _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Trax

Založen: 29.3.2008 Příspěvky: 304 Bydliště - POVINNÉ *: SVK,near da Prievidza
|
Zaslal: 23.08.08 14:01 Předmět: |
|
|
A ked sa to cidlo odpoji a potom zapoji?Ak je spatne bude vidiet rozdiel,nie? _________________ Renault 19 GTX r.v.1990 1721cm 66kw
Mazda 323f GT 2,0 V6 108kw |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 23.08.08 15:08 Předmět: |
|
|
rekl bych ze ne to cidlo zasahuje do rizeni motoru az pri detonacnim spalovani _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Trax

Založen: 29.3.2008 Příspěvky: 304 Bydliště - POVINNÉ *: SVK,near da Prievidza
|
Zaslal: 23.08.08 20:03 Předmět: |
|
|
Aha.No moze byt  _________________ Renault 19 GTX r.v.1990 1721cm 66kw
Mazda 323f GT 2,0 V6 108kw |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Jezevec Anonymní
|
Zaslal: 25.08.08 11:40 Předmět: |
|
|
Pri odpojeni neni poznat zmena Zkusim poklepat  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MortE Moderátor

Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 27.08.08 10:48 Předmět: |
|
|
nechtěl sem zakládat novej topic, když tenhle má tak univerzální jméno...
nevíte někdo, kde a za kolik prodávaj čidlo teploty nasávanýho vzduchu na 16v? nikde to nemůžu najít...dík...  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|