Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MimanN
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 133 Bydliště - POVINNÉ *: Vyškov na Moravě
|
Zaslal: 11.01.09 21:26 Předmět: Zkrat? |
|
|
Zdravím!
Popíšu co se mi stalo:
Minulou sobotu jsem si všiml že na mě moje R19 1.9D v otáčkách přesně 1500/min problikává kontrolkou dobíjení. JEN v těch otáčkách, menší či vyšší bylo zhasnuto.
Denně dojíždím do práce, nijak velká štreka, pár km. V úterý ráno v poho a když jsem chtěl odpoledne nastartovat, otočilo to sotva třikrát. další pokusy se jen zhoršovaly.
Baterku jsem dobyl 24h, ve středu z práce odjel, kontrolka v 1500ot/min neblikala.
V sobotu ráno, bez předešlého varování (blikání apod) zase! Světla, žhavení zadního okna, ventilátor a rádio naplno, vše v poho! Před nabitím baterky mi rádio ve vysokých hlasitostech poblikávalo a vypínalo, v sobotu ráno vůbec...večer jsem pro auto zajel, zkusmo chtěl nastartovat ale bez úspěchu. Navíc, jakmile sepnu žhavení, vypne se přívod el do rádia(nehrálo, jen zhasla kontrolka pod otevřeným panelem), dřív jen při startování!
Auto jsme dali na lano a na 3.převodový stupeň nakonec naskočilo.
Nesvítily mi ale skoro světla, rádio nešlo zapnout(bez šťávy) a jakmile se otáčky přiblížily pod 1800/min tak otáčkoměr spadl na nulu!
Dnes jsem vytáhl baterku a na nabíječku s ní, předtím ale zkouška rádia - plný výkon!!!
Kde může být problém? Napadá mě zkrat, ale chci konzultace..doufám že někdo vydrží a dočte do konce! _________________ ..mimojiné Renault R19 GTD Chamade  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 11.01.09 22:34 Předmět: |
|
|
tady ti pomůže jedině měřit,měřit, měřit jak říkal lenin nejdřív jestli ti to vubec dobiji a pak jestli tam je nejaky ten zkrat jak pises jo a taky zkontrolovat baterku a ukostreni a ostatni kontakty _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MimanN
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 133 Bydliště - POVINNÉ *: Vyškov na Moravě
|
Zaslal: 11.01.09 23:04 Předmět: |
|
|
Zitra bude baterka nabita, i když dnes ráno podle zapínaných spotřebičů vypadala "fresh". Jak ji dám do auta tak ji jedu proměřit k odborníkovi, chlapík se zabývá prodejem a servisem autobaterií, uvidím co mi řekne..doufám že to bude jen nějakej uvolněnej kontakt nebo v horším případě alternátor, při dnešních cenách baterek bych asi mou R19 nechal do další výplaty stát, po vánocích je v peněžence trošku manko! _________________ ..mimojiné Renault R19 GTD Chamade  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ssmookey
Založen: 1.1.2009 Příspěvky: 95 Bydliště - POVINNÉ *: Kladno
|
Zaslal: 12.01.09 12:34 Předmět: |
|
|
to není zkrat měl sem minulý týden to samý taky mám 1,9D to co píšeš mi to dělalo taky a co stím bylo? mrkni se na altík na kontakty zda je vše zapojeno na altíku je taková hnědá kostka ta když se povysune tak jednak to nedobíjí a jednak blbne i otáčkoměr a nebo ti odešel regulátor ten sem měnil taky dá se koupit cca 890 kč ale nejdřív mrkni na ty kontakty na světlech poznáš že to auto nedobijí když jedeš večer za tmy a zapalovač ti dá větší světlo jak světla na autě tak jedeš jenom na baterku uvidíš zkus to držím palce já stravil tejden něž sem na to přišel čím to je  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MimanN
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 133 Bydliště - POVINNÉ *: Vyškov na Moravě
|
Zaslal: 12.01.09 17:07 Předmět: |
|
|
Tak jsem to byl proměřit, na volnoběh to na baterce dávalo zhruba 12.4V a se světlama 12.05V...podle všeho altík!
Když jsem dojel domů, zkusil jsem prohlídnout kontakty. Je tam trochu blbej přístup, ale 16V to není Vytáhnul jsem dva konektory, šmirglem je přetáhl a prostříkl WDčkem..ale už to nemám jak proměřit.
Začínám pátrat po někom v okolí Vyškova kdo umí zrepasovat altík, já si na to netroufnu..leda by jste mi někdo vedl ruku!  _________________ ..mimojiné Renault R19 GTD Chamade  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ssmookey
Založen: 1.1.2009 Příspěvky: 95 Bydliště - POVINNÉ *: Kladno
|
Zaslal: 15.01.09 17:40 Předmět: |
|
|
MimanN napsal: | Tak jsem to byl proměřit, na volnoběh to na baterce dávalo zhruba 12.4V a se světlama 12.05V...podle všeho altík!
Když jsem dojel domů, zkusil jsem prohlídnout kontakty. Je tam trochu blbej přístup, ale 16V to není Vytáhnul jsem dva konektory, šmirglem je přetáhl a prostříkl WDčkem..ale už to nemám jak proměřit.
Začínám pátrat po někom v okolí Vyškova kdo umí zrepasovat altík, já si na to netroufnu..leda by jste mi někdo vedl ruku!  |
já bych risknul kopit jen ten regulátor s uhlíkama já to tak udělal a vše běhá jak má a stojí to cca890kč ale nevím co máš za altík já mám 70A/14V nebo vyndej ten regulátor držej to dva šroubky na křížovej sroubovák to nemusíš ani vyndavat altík odpoj kontakty a zajdi si rovnou někam do mototechny oni to objednaj podle toho čísla na něm myslím si že cena uhlíku se srovnání altík kterej vyjde přes 4litry není neceljch devětset moc  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ssmookey
Založen: 1.1.2009 Příspěvky: 95 Bydliště - POVINNÉ *: Kladno
|
Zaslal: 15.01.09 17:42 Předmět: |
|
|
jo nabych nezapoměl blbá ale dobrá připomínka odpoj baterku až to budeš vyndavat abys nevypálil půlku auta  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MimanN
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 133 Bydliště - POVINNÉ *: Vyškov na Moravě
|
Zaslal: 15.01.09 18:55 Předmět: |
|
|
ssmookey napsal: | jo nabych nezapoměl blbá ale dobrá připomínka odpoj baterku až to budeš vyndavat abys nevypálil půlku auta  |
To bylo první co mě napdalo!;)
Takže věci se mají takhle: včera jsem vytáhl altík a zavezl jej borcovi co dělá repase, dnes jsem se měl zastavit aby jsme probrali co s tím teda je, na kolik vyjde oprava apod...víte co mi řekl? Prý "na stolici jsem to měl dvakrát, ale mě to tady dobíjelo úplně normálně! 14V..chyba bude někde jidne!"
Ha, tak co to může být? Kabely od alternátoru k baterce? _________________ ..mimojiné Renault R19 GTD Chamade  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 15.01.09 20:28 Předmět: |
|
|
zkontrolovat kabely a ukostření _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
ssmookey
Založen: 1.1.2009 Příspěvky: 95 Bydliště - POVINNÉ *: Kladno
|
Zaslal: 16.01.09 00:30 Předmět: |
|
|
jj kotra je dobra ale musí fungovat je fak že mu to kamsi teče místo do baterky pak už jen měřák a proměřovat  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MimanN
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 133 Bydliště - POVINNÉ *: Vyškov na Moravě
|
Zaslal: 16.01.09 18:16 Předmět: |
|
|
Dnes jsem to po práci namontoval zpátky, veškerý kontakty ošmirgloval, baterka byla pro oživení osm hodin na nabíječce. Chytla na drc, ale hned od začátku začala blikat kontrolka..
Jel jsem s tím zase za tím chlapíkem. Proměřili jsme kolik dává altík, přímo na jeho konektorech, a hodnoty byly docela divný..chvíli 11.8V, pak to začlo šplhat ke 14V, a tak pořád dokola..na baterce bylo se světlama 12.7V
Po zahřátí se na volnoběh kontrolka nerozsvítila, a to jsem měl dálky, ventilátor i žhavení zadního okna. Za jízdy se občas "zachvěla"...
Domluvil jsem se s tím chlapíkem, zítra mu tam auto nechám, nemám na to nervy..
EDIT: Asi ještě zkusím zabojovat, zítra tam zkusím vrznout jinou baterku, jestli třeba ta moje "neodmítá" proud. To by pak altík "vynechával" a blikala mi kontrolka, ne? Bavil jsem se s jedním mechanikem.. _________________ ..mimojiné Renault R19 GTD Chamade  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
goreff
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 10669 Bydliště - POVINNÉ *: Olšany u Prostějova
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
MimanN
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 133 Bydliště - POVINNÉ *: Vyškov na Moravě
|
Zaslal: 17.01.09 12:01 Předmět: |
|
|
...včera večer jsem jel za přítelkyní, cca 3km, altík viditelně dával, světla i kontrolky po přidání zesílily. Ráno to samý, v obou případech kontrolka ani neblikla.
Tak jsem si koupil multimetr a před chvilkou jsem se vrátil z mrazu domů, abych se podělil o zjištěná data...
Baterka samotná má 12.9V
Na volnoběh na baterce 14.2V
Na alternátoru 14.4V
Se světlama šly hodnoty o 0.2V dolů
Asi tak zkusím chvíli jezdit, průběžně budu měřit altík i baterku a jak se něco pohne, zaútočím na to!
Buď vrazím 2litry do baterky nebo do altíku.. _________________ ..mimojiné Renault R19 GTD Chamade  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
BlackCZ
Založen: 18.1.2009 Příspěvky: 49 Bydliště - POVINNÉ *: Příbram na Moravě
|
Zaslal: 18.01.09 00:48 Předmět: |
|
|
Zdrawim stalo se mi neco takovyho taky je to asik tyden co me vzdycky po dnu nechtelo natocit auti (jako kdyby to za noc vyfluslo baterku), kontrolka me taky jednou blikala pri tech otackach ale to uz nedela. Zkusil jsem vcera odpojit takovy to cidlo na dochlazovani nebo jak se tomu nadava a jako nastaroval jsem a v poho ale porad se mi zda ze to nekde odebira moc proudu protoze se mi vypina pri malych otackach radio a zeslabuji se mi zarovky na palubovce. uz nwm co delat docela sem z toho na prasky meril jsem to taky ale uz si to nepamatuju tak to zkusim znovu a poslu je sem ;-) _________________ Renault 19 chamade PH1
1,8 16S r.v. 91 101kW (ten se vali na dvorku)
1,8 16V r.v. 92 99kW aktualni
Nejsme stvoreni pro rychlost to ona je stvorena pro nas.
http://blackcz.rajce.idnes.cz/Na_prodej/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
MimanN
Založen: 14.1.2008 Příspěvky: 133 Bydliště - POVINNÉ *: Vyškov na Moravě
|
Zaslal: 18.01.09 18:19 Předmět: |
|
|
..včera jsem jezdil jak velkej pán, kontrolka ani jednou neblikla, altík to krásně stíhal. Ráno nastartuju a hned ze začátku to začalo poblikávat.
Jel jsem domů nějakých 5km, když jsem čekal na semaforech barvu, tak motor mírně "zjemnil" zvuk a kontrolka zhasla!!!
Tak chlapci, co vás první napadne - mě regulátor v altíku, hm? Možná že když to měl chlapík na stolici, tak ten regulátor měl "doboru náladu" a fungoval!  _________________ ..mimojiné Renault R19 GTD Chamade  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|