Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 02.07.08 07:14 Předmět: el. spotřebiče v.s. spotřeba paliva |
|
|
Možná jsem uplnej kretén,ale kdosi mi před chvilkou začal vehementně tvrdit,že spotřeba el. energie v autě zvedá i spotřebu paliva. Takže pokud budu mít zapnutá světla,rádio na plný koule k tomu budu mít puštěnej ventilátor,tak budu mít větší spotřebu paliva,než kdybych to měl všecko vypnuté. Pokud tato teorie kutečně platí,tak mě zajímá proč. Podle mě je to holej nesmysl!!! Alternátor přeci klade stále stejnej odpor bez ohledu na jeho elektrické zatížení ne???? _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dunga

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 4073 Bydliště - POVINNÉ *: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 02.07.08 09:27 Předmět: |
|
|
je to nesmysl, alternator ma otacky podle otacek motoru... ne motor podle alternatoru tudiz logicky at si toho tam zapojis kolik chces, dobiji ti max. to co dokaze a i kdyby ses rozkrajel, proste vic neda, tudiz pokud toho pozapojujes moc, tak ti akorat nedobije baterku |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 02.07.08 09:50 Předmět: |
|
|
Taky to tak nějak vidím. Že zkrátka budiž,nějakej odpor tomu motoru ten alternátor klade,ale ten odpor je konstantní bez ohledu na to kolik proudu dodává do sítě. _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rumcajs
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 760 Bydliště - POVINNÉ *: Jihlava
|
Zaslal: 02.07.08 10:59 Předmět: |
|
|
KUNAX napsal: | Taky to tak nějak vidím. Že zkrátka budiž,nějakej odpor tomu motoru ten alternátor klade,ale ten odpor je konstantní bez ohledu na to kolik proudu dodává do sítě. |
To si nech "patentovat" - Bursík z Tebe bude mítr radost. Teď ohne prdel, s rostoucím odběrem více zatěžuješ zdroj, takže alternátor by měl klást i větší odpor. Nebudeme polemizovat, že baterka trvale něco bere a další taky - výkon altíku je proti výkonu motoru asi úplně někde jinde, takže vliv na spotřebu minimální. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
reezy pískač

Založen: 18.2.2008 Příspěvky: 6222 Bydliště - POVINNÉ *: Oslavany, Brno-venkov
|
Zaslal: 02.07.08 11:15 Předmět: |
|
|
Pokud máš zapnutou klimatizaci na plno, tak ti roste spotřeba, takže když budeš mět více el. spotřebičů zaplých, tím se spotřeba minimálně určitě zvedne, tím pádem se odběrem zvedne i odpor altíku, jelikož se opotřebovává a proto nemůže reálně být STEJNEJ odpor pořád, ale relativně stejný je
A taky to záleží, jakým výkonem budeš "drtit" svoje auto, pokud máš "zanedbatelný věci", tak se spotřeba moc neprojeví a baterku nepředřeš, ale pokud z toho máš jezdící žroucí výkonem, tak se nediv, že ručička palivoměru je zase "u dna" a baterka chudák ani pořádně "dobitá"  _________________ 2. místo v celkovém pořadí MORAVIA PARTY 2013.
Škoda Octavia I 1.6 55 kW  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Václav Sedlář

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2689 Bydliště - POVINNÉ *: Liberec
|
Zaslal: 02.07.08 11:33 Předmět: |
|
|
Já když vypnu/zapnu světla, tak mi to hne s otáčky motoru. _________________ Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm/65kw.
Renault Laguna Grandtour, r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna 3 Grandtour, 2.0 dci 110kw, r.v. 2010 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 02.07.08 11:47 Předmět: |
|
|
Asi mi nerozumíte Jde o to,že já nenalézám VŮBEC žádnou spojitost mezi tím jak dře altík a spotřebou paliva. Prostě alternátor klade přeci stále stejný mechanický odpor ne??!! Prostě má nějaký ložiska, na rotor tlačí uhlíkové sběrače, něco tvoří samotná hmostnost rotoru a řemenice,ale to jsou všecko zátěže které jsou konstantní bez ohledu na to kolik proudu musí alternátor dodat. Maximálně třeba časem ta mechanickej odpor alternátoru stoupne vlivem opotřebení ložisek,ale to je zanedbatelné. No a tenhle mechanickej odpor,kterej se přenáší z alternátoru přes klínovej řemen na motor a tím ho jakoby brzdí a to je podle mně jediný způsob jak může alternátor ovlivňovat spotřebu paliva. Rozhodně je přeci kravina aby stoupl mechanickej odpor alternátoru tím,že ho elektricky zatížím - větší odběr. _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
patriotpetr
Založen: 16.11.2007 Příspěvky: 475 Bydliště - POVINNÉ *: Volary
|
Zaslal: 02.07.08 13:16 Předmět: |
|
|
a nebudou mezi vinutimi alternatoru jakesi magneticke sili ktere zvetsuji odpor otaceni altiku a tim se musi spalit vic paliva aby vykon motoru zustak sstejny??si skuste dat k sobe dva magnety stejnym polem nebylo by toto mozne reseni??? _________________ Na odpočinku R19 Chamade ph1 1721 cm3/54Kw |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 02.07.08 14:30 Předmět: |
|
|
KUNAX napsal: | Asi mi nerozumíte Jde o to,že já nenalézám VŮBEC žádnou spojitost mezi tím jak dře altík a spotřebou paliva. Prostě alternátor klade přeci stále stejný mechanický odpor ne??!! Prostě má nějaký ložiska, na rotor tlačí uhlíkové sběrače, něco tvoří samotná hmostnost rotoru a řemenice,ale to jsou všecko zátěže které jsou konstantní bez ohledu na to kolik proudu musí alternátor dodat. Maximálně třeba časem ta mechanickej odpor alternátoru stoupne vlivem opotřebení ložisek,ale to je zanedbatelné. No a tenhle mechanickej odpor,kterej se přenáší z alternátoru přes klínovej řemen na motor a tím ho jakoby brzdí a to je podle mně jediný způsob jak může alternátor ovlivňovat spotřebu paliva. Rozhodně je přeci kravina aby stoupl mechanickej odpor alternátoru tím,že ho elektricky zatížím - větší odběr. |
kdepak je to jak pise rumcajz alternator krome mechanickeho odporu klade jeste odpor ,,magneticky" a ten je tim vetsi cim je alternator vic zatizen ale je to opravdu zanedbatelny vykon na vykon motoru takze vliv na spotrebu je minimalni,ale je. _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dunga

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 4073 Bydliště - POVINNÉ *: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 02.07.08 21:54 Předmět: |
|
|
rosto je, ale nepoznas to... to jsou zanedbatelne hodnoty, vubec takovou picovinu neres KUNAX, nema to cenu... zkus si schvalne jet 20km a nezapijen radio, ani svetla, ani nic jine, nestahuj el. okna... pak ujed to same, ale rozsvit svetla, mlhovky, radio zapni, pakrta stahni okna a vytahni, jeste si pocvakej vystraznyma kdyz nic nepojede a uvidis, ze na spotrebe to nepoznas! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kubais Zoofil

Založen: 8.10.2007 Příspěvky: 7176 Bydliště - POVINNÉ *: Drsný kraj,drsní lidé-Bruntál
|
Zaslal: 02.07.08 22:01 Předmět: |
|
|
Víc zapnutých spotřebičů v autě, víc to žere, není to sice tolik abys to poznal, ale v dlohodobém průměru to něco hodí.
Kvůli tomu si i zelení v Rakousku prosadili zrušení denního svícení na autech,pač zjistili ž ena nehodovosti to neubere a zlepší to spotřebu aut a tím i méně splodin atd atd.. _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 03.07.08 17:51 Předmět: |
|
|
vzdyt sem psal ze ten vliv je minimalni  _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ufas

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2995 Bydliště - POVINNÉ *: Bechyně
|
Zaslal: 03.07.08 18:12 Předmět: |
|
|
reezy napsal: | Pokud máš zapnutou klimatizaci na plno, tak ti roste spotřeba, takže když budeš mět více el. spotřebičů zaplých, tím se spotřeba minimálně určitě zvedne, tím pádem se odběrem zvedne i odpor altíku, jelikož se opotřebovává a proto nemůže reálně být STEJNEJ odpor pořád, ale relativně stejný je
A taky to záleží, jakým výkonem budeš "drtit" svoje auto, pokud máš "zanedbatelný věci", tak se spotřeba moc neprojeví a baterku nepředřeš, ale pokud z toho máš jezdící žroucí výkonem, tak se nediv, že ručička palivoměru je zase "u dna" a baterka chudák ani pořádně "dobitá"  |
A kde si v aute videl klimatizaci na elektriku??  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
reezy pískač

Založen: 18.2.2008 Příspěvky: 6222 Bydliště - POVINNÉ *: Oslavany, Brno-venkov
|
Zaslal: 03.07.08 18:55 Předmět: |
|
|
Ufas napsal: | A kde si v aute videl klimatizaci na elektriku??  |
Měl bych se přestat dívat na americký dokumenty o autech Já nevím, jak to je v Evropě, já klimatizaci nevedu  _________________ 2. místo v celkovém pořadí MORAVIA PARTY 2013.
Škoda Octavia I 1.6 55 kW  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 03.07.08 19:06 Předmět: |
|
|
v americe sou klimatizace na elektriku ? to si spis cetl laninuv topic _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|