Obsah fóra Renault 19 Club Renault 19 Club
Fórum Renault 19 clubu ČR
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Turbodiesel - předělávka z atmosféry

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Motor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jan Kalina



Založen: 17.11.2018
Příspěvky: 6
Bydliště - POVINNÉ *: Týniště nad Orlicí

PříspěvekZaslal: 17.11.18 23:47    Předmět: Turbodiesel - předělávka z atmosféry Citovat

Nazdar páni, je tu někdo, kdo má ještě při životě turbodiesela? Potřeboval bych asi trochu poradit. Prožívám právě ten nejčernější z černých snů, co se mohlo po.., to se po.. minimálně 2x a zatím nevidím konec Laughing V únoru jsem sehnal 19ku DT bez papírů, abych konečně mohl vyměnit motor ve svým atmosférickým Expressu. Slabej motor by mi nevadil, vadila mi děsně krátká převodovka u něj - jezdím 2x týdně 100km po dálnici a když je na maximálku 140km/h už 4200 otáček, už i přes to kilo je to strašný. Takže 19ku jsem odvezl ke kámošovi k dílně, že na to úplně nespěchám, ale tak do pár týdnů že bych to chtěl mít vyřešený a ať řekne kdy a já si udělám volno a zmákneme to spolu za víkend, na podzim končí technická, tak aby se dalo vše do tý doby odladit a pořešit nějaký drobnosti ještě před TK na autě. Čas běžel, já (i motor) trpěl s krátkou skříní dál, až se mi v půlce prázdnin motor natvrdo zadřel ve válcích na dálnici v půl jedenáctý v noci. Na suchu, nevydrželo to těsnění nebo hlava, nevím, už je to v podstatě jedno. Na vysvětlení - Express nemá budík na teplotu, jen velký rychloměr, pidipalivoměr a dál jen kontrolky - a jak jsem posléze zjistil, od čidla teploty ke kontrolce přehřátí se jako na potvoru ten jeden drát uklepal.. Druhý den volám kámošovi, že teda aktuálně to nehoří, že už to shořelo..a že tedy na ty 2 týdny, za který on na to bude mít čas, že vytáhnu Espace V6, povozím se a pak se na to hned vrhneme. 2 týdny a nic...2 měsíce a nic, v říjnu konečně vytáhl ten motor z 19ky a na tyči jsme k němu dotáhli Expressa. Mě že k tomu nepotřebuje, že to zvládne a mezitím i technická skončila. Pak teprv vytáhl mrtvej motor a narouboval dobrej, další 2 tejdny se nic nedělo, pak řešil hadice (v Expressu o dost místa míň na šířku i dýlku, takže úpravy vedení hadic), výfuk. No pár dní už to mám konečně doma "hotový" po technický. Nohu mám od Espace okousanou, za toho čtvrt roku sežral už všechny malý děti, který šly podél silnice, ale je to doma.

Doteď to byla sranda, vážný věci přijdou Mr. Green
Motor je F8Q-744 z B53T, r.v.95, oxidační kat
První vážný zjištění - auto netopí. Tak dlouho se to odkládalo, až je to hotový až v době, kdy už to bez toho topení prostě nejde. Prý asi teda termostat furt otevřenej. No není, je tam novej, při vaření v hrnku krásně otvírá a zavírá. A jak tak koukám, všude možně přeřezaný hadice, různě napojovaný, hotový spletenec. Prvně si říká, že asi jak je to tam nahňácaný nad tou převodovkou, asi někde bublina, sifón a potřebuje to pořádně odvzdušnit. A že prý výměník voda/olej pod olejovým filtrem se tam vůbec nevešel a vyhřívání palivovýho filtru taky nemám, takže to dal celý pryč. Jak tak koukám po hadicích při běžícím motoru, se zvýšením otáček se smrskává doplacata horní hadice do chaldiče od termostatu, takže nepatřičný podtlak. Aby taky ne - on do čerpadla vůbec nedovedl malý okruh, takže při zavřeným termostatu nemělo co kolovat..a tedy se topení ani nemělo jak ohřát, obě slabý hadice pod termostatem uřízlý a zaslepený. Takže jsem našel nepoužitý hadice z 19ky a ono se to tam kupodivu vešlo a jediný, co mě čeká dořešit, je napojení spodní hadice od chladiče k pumpě, ta je natěsno a trochu jinak, tak se nevyhnu nějaký improvizaci. Co bych ale potřeboval vědět - v tom hadicovým pavouku pod termostatem k olejovýmu filtru je přibližně pod odlučovačem oleje v jedný tý hadici nějaký teplotní čidlo s dvěma pinama - ví někdo k čemu? Budík, kontrolka? Prý 19ka měla těch čidel víc jak jedno, já to ještě neprohlížel. Elektriku nechal původní z Expressa a něco na ní upravoval.
Druhý, neméně vážný zjištění - nijak zvlášť to nejede a v porovnání s projevem původní atmosféry s krátkou skříní žádná hitparáda. Byla zatuhlá regulace turba a víceméně jsem se ještě bál to nějak víc trápit s ohledem na podivný okruh chlazení, takže zatěžkávací zkouška teprve přijde, ale - co jsem už zjistil i při netýrání - jedu-li na důchodce a nevytáčím to, jede to normálně i zvukový projev je ok. Jakmile ale dojdou otáčky na nějakou vyšší úroveň - netroufám si odhadovat, otáčkoměr nemám, ale dejme tomu tak do půlky spektra? - škubne to, motor je výrazně hlučnější a znatelně ztratí výkon. To se děje beze změny od tý chvíle v jakýchkoliv otáčkách, dokud nechcípnu. Po novým nastartování je zase všechno v pohodě a tichý, až zase do tý doby, kdy to dosáhne nějakou tu mez, kdy to zase škubne a ztratí výkon. Když jsem 19ku kupoval, nedělala to, pár kiláků jsem ji projel a naložil jí a bez problémů. V čem by mohl bejt zakopanej pes, elektrika čerpadla? Na slabých hadičkách jsou nějaký elektomagnetický ventily - jsou důležitý, nebo ne? Je tam myslím víc jak jeden, dokonce je některej z nich myslím přes nějaký termočidlo v chladícím okruhu.
Třetí zjištění - nemám pomocný oběhový čerpadlo, který je podle schématu motoru F8Q-740 za motorem a žene kapalinu do turba. Prý tam nic takovýho nebylo, já myslím že jo, že bylo slyšet při zapnutí zapalování. Ale kastle 19ky s elektroinstalací je ještě u něj, tak to nemůžu zkontrolovat. Jestli bylo i u motoru 744 si teda nejsem jistej.
Nemáte někdo zapojení konektoru vstřikovacího čerpadla? Prošel jsem ledasco, tohle jsem nenašel. Prý je rozdílný počet pinů v konektorech turbo/neturbo (4/5), ale zapojit to šlo a motor běží, tak to nijak zvlášť neřešil ani nezjišťoval.
Se z toho asi opupínkuju a to v pondělí to potřebuju už do plnýho provozu Rolling Eyes Obávám se, že budu muset obětovat zase nějaký malý děti Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Osly



Založen: 5.4.2011
Příspěvky: 5518
Bydliště - POVINNÉ *: Loučná nad Desnou okr. Šumperk

PříspěvekZaslal: 18.11.18 12:31    Předmět: Citovat

No pěkné počtení Very Happy Turbo dieslů moc nebylo nikdy a tak se bojím že ti moc lidí asi neporadí Sad
Ale těžko říct hledal jsi v nějakých manuálech nebo někde?
zkus si stáhnout toto a podívat se zda ti něco nepomůže z těch pdf co tam jsou.
https://ulozto.cz/!9K2jU2P1/servisni-manualy-renault-19-by-osly-zip
_________________
R19 PH2 81kw 95 - Baccara - Daily
R19 PH2 81kw 94 - Baccara - In progress
R19 PH1 54kw 92 - sold
Šáde 120 (sešrotovaná)

www.osly.rajce.idnes.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jan Kalina



Založen: 17.11.2018
Příspěvky: 6
Bydliště - POVINNÉ *: Týniště nad Orlicí

PříspěvekZaslal: 18.11.18 19:07    Předmět: Citovat

No to mi ani neříkej, že tahle motorizace není častá, když je to ten nejlepší motor Smile Nebo druhej nejlepší, nebo třetí? Vlastně v 19ce snad nebyl špatnej motor. Každopádně co jsem se s tím svezl, s tou dlouhou JC5 je to řekl bych dost dobrý.
Dialogysů mám několik verzí ve více zařízeních, tištěných originálních servisních manuálů, technických nót a elektrických schémat jen k R19 většinou v češtině skoro plnou banánovku, ale je to jehla v kupce sena. K TD je samostatná technická nóta, která ale pojednává jen o motoru F8Q-740 z x53K, zřejmě první verze turbodieselu v R19, můj motor je F8Q-744 z roku 1995 a na můj vkus je tam nějak moc hadiček kvůli emisím asi. Kdyby to mělo diagnostickou zásuvku jako benziňáky, připojím na kufr a budu vědět, kde je nějakej kix, protože si myslím, že tam bude něco špatně/jinak v zapojení konektoru vstřikovacího čerpadla, ale nemá. No uvidíme, mrknu i na to uložto, dík.

Něco málo se mi povedlo najít - to čidlo v hadici je "spínací", ještě nevím proč a čeho a kdy. A pomocný oběhový čerpadlo bych asi mít neměl, podle Dialogysu se dávalo nějak do roku 1993, škoda. Asi jsem si ho moc zafixoval v souvislosti s tím schématem zapojení okruhu u motoru 740.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
andrewdie



Založen: 29.3.2011
Příspěvky: 460
Bydliště - POVINNÉ *: Bratislava

PříspěvekZaslal: 19.11.18 07:36    Předmět: Citovat

a vstrekovacie cerpadlo mas teda z toho turbodiesela, ci povodne z atmosfery? podtlakovu hadicu od turba zapojenu mas?
_________________
R19 L53J F8Q742 - Diesel 16V Baccara Chamade F1 Very Happy
R19 853A F3P760 - Cabrio 66kW
Megane II EMS4 F9Q - Cabrio 96kW ~ 118kW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jan Kalina



Založen: 17.11.2018
Příspěvky: 6
Bydliště - POVINNÉ *: Týniště nad Orlicí

PříspěvekZaslal: 19.11.18 08:16    Předmět: Citovat

Přehodil kompletně ustrojený motor i s převodovkou jako celek (na turbo ani čerpadlo - hadice, trubky - nešáhl), úpravy se týkaly jen demontáže servočerpadla (mám elektrický nad převodovkou) a záměna alternátoru s držákem z atmosféry prý kvůli odlišnýmu zapojení. Potud jen železo. Dobastlil ten vodní okruh (mám tak nějak skoro vyřešený), vzduchový potrubí od filtru přes turbo k sání a pak jsou právě nějaký ty nejasnosti okolo elektriky k čerpadlu a elektromagnetickým ventilům. Právě ty elmag.ventily má turbo i neturbo-motor, každý ale jinde a jinak zapojený a on tam nechal všechny. A já jak u toho nebyl, ztratil jsem už přehled o tom, který je z kterýho motoru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jan Kalina



Založen: 17.11.2018
Příspěvky: 6
Bydliště - POVINNÉ *: Týniště nad Orlicí

PříspěvekZaslal: 20.11.18 23:51    Předmět: Citovat

Takže - né že bych už něco vyřešil, to možná o víkendu, ale ledasco jsem prohledal a i něco - ikdyž ne všechno - našel. Mám komplet elektrický schéma toho motoru 744 i zapojení konektorů, jen se budu muset trošku poprat s tou němčinou a přemýšlet, co tím chtěl vlastně Helmut říci. Takhle od boku mi to přijde na problém s mechanickou odstředivou regulací, případně ovládáním přesuvníku vstřiku nebo magnetickou regulací vstřiku při plynu v mezipoloze. Uvidíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
m1tv
Moderátor


Založen: 8.10.2007
Příspěvky: 17950
Bydliště - POVINNÉ *: PrAhA

PříspěvekZaslal: 26.11.18 17:54    Předmět: Citovat

Jedno td jsem kuchal a motor šel někam na Slovensko. Je tam hodně podtlaku , sytič a podobně.. Lucas čerpadlo co tam je za moc nestojí.. ale podívej se jestli máš zapojený obohacovac je dole pod čerpadlem, takovej váleček s kabelem , proto to mozna dava málo nafty.
_________________
Říkají o mě že sem flegmatik. A mě je to jedno ..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Motor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com