Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
goreff
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 10669 Bydliště - POVINNÉ *: Olšany u Prostějova
|
Zaslal: 07.11.14 15:46 Předmět: |
|
|
musíš dodržet určitou vzdálenost silentbloků 147mm +- 0,5mm, jinak rameno nenacpeš do rámu...i 16v silenty jsou mírně do kužele lisují se stejně jako ty 8v
V knize "Jak na to" na straně 129  _________________ F7R 16 Soupapes http://goreff.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Osly

Založen: 5.4.2011 Příspěvky: 5655 Bydliště - POVINNÉ *: Loučná nad Desnou okr. Šumperk
|
Zaslal: 07.11.14 17:52 Předmět: |
|
|
super, díky mě ani nenapadlo že by to v té knížce mohlo být  _________________ Clio III ph2 Grandtour 94kw 09
R19 PH2 81kw 94 - Baccara - In progress
R19 PH2 81kw 95 - Baccara - sold
R19 PH1 54kw 92 - sold
Šáde 120 (sešrotovaná)
www.osly.rajce.idnes.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Osly

Založen: 5.4.2011 Příspěvky: 5655 Bydliště - POVINNÉ *: Loučná nad Desnou okr. Šumperk
|
Zaslal: 17.06.15 07:13 Předmět: |
|
|
Chlapi koupil jsem teď nerez šrouby na ramena co jsou v silentblocích ramen...ale teď jsem koukal na pevnosti a nejsem z toho moc nadšen...co mi k tomu řeknete? Z výroby je tam ocel 10.9 a nerez mám A2-70.
Chápu že to tam dali z výroby třeba z nějakého důvodu, ale myslíte že by to ta nerez neudržela?
https://www.dropbox.com/s/2j87mrwqxo6cduh/Screenshot%202015-06-17%2008.06.53.png?dl=0 _________________ Clio III ph2 Grandtour 94kw 09
R19 PH2 81kw 94 - Baccara - In progress
R19 PH2 81kw 95 - Baccara - sold
R19 PH1 54kw 92 - sold
Šáde 120 (sešrotovaná)
www.osly.rajce.idnes.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hynek

Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10937 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 17.06.15 07:53 Předmět: |
|
|
Nerez je tvrdší a tedy náchylnější na lom. Kdežto origo 10.9 jsou tvářené za studena (v podstatě by s dalo říct, že jsou "kované"), já bych tam dal to co tam má být.
EDIT:
tady máš i výrobu šroubů tvářených za studena
https://www.youtube.com/watch?v=kidWBeyOMA0 _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Alios

Založen: 29.3.2011 Příspěvky: 1711 Bydliště - POVINNÉ *: Blansko
|
Zaslal: 17.06.15 08:57 Předmět: |
|
|
Osly napsal: |
Chápu že to tam dali z výroby třeba z nějakého důvodu, ale myslíte že by to ta nerez neudržela? |
Zdar, tak z hlediska auto to není jen o namáhání statickém, ale také o namáhání cyklickém čili únavovém.
Jestli to udrží či ne, to těžko radit, bylo by nutné znát tolik faktorů, že ten co řekne že to vydrží je sebevrah.
Drž se na bezpečné straně a šrouby sežeň klasické a nejlépe nové a to samé matice.
Neexistuje materiál vhodný na vše, co je tvrdé je většinou hodně křehké, co neoplývá odolností proti korozi, tak je někde lepší v pevnosti atd. I prosté povrchové úpravy ovlivňují chování materiálu, některé kladně a některé i velice negativně.  _________________ R19 Ph2 1.7 54Kw 1993 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hynek

Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10937 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 17.06.15 12:28 Předmět: |
|
|
Cyklické namáhání je prevít, ale v jeho případě je ten šroub namáhán hlavně na střih a to je dynamické namáhání, z čehož plyne i ta tabulka co dával. Proto mez kluzu (Re nebo u křehkých materiálů smluvní mez kluzu Rp02) je pro něj nejdůležitější, je to oblast v které se bude pohybovat. U toho nerezu nedosahuje ani 50% té 10.9 což je asi jasné  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Alios

Založen: 29.3.2011 Příspěvky: 1711 Bydliště - POVINNÉ *: Blansko
|
Zaslal: 17.06.15 14:01 Předmět: |
|
|
Vidím, že tu máte přehled, tak to je dobře. Lepší než ztratit ramena i s kolem je přežít klasiku šrouby.
Jinak zavěšení kola je na výpočty přímo noční můrou. Jiné zatížení při brzdění, jiné při akceleraci a jiné při zatáčení vlevo a vpravo. Český tandrom tomu taky nepřidá, takže jsou to ve výsledku pěkně nepravidelné cykly, rázy a kombinace všechy typů namáhání a na to vše se ještě superponuje vlastní frekvence jednotlivých součástí. Úkolem výpočtáře je najít tu nejstrašnější kombinaci a vůči ní zvolit bezpečnost.
úplně haluzově jsem našel tohle video:
https://www.youtube.com/watch?v=1aMW_7JswaQ
Nebyl tam někdo z Brna? _________________ R19 Ph2 1.7 54Kw 1993 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
goreff
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 10669 Bydliště - POVINNÉ *: Olšany u Prostějova
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Osly

Založen: 5.4.2011 Příspěvky: 5655 Bydliště - POVINNÉ *: Loučná nad Desnou okr. Šumperk
|
Zaslal: 17.06.15 15:39 Předmět: |
|
|
jo díky všem...mě šlo jen o to že když jsem kupoval šrouby atd na auto tak jsem bral vše z nerezu...stačilo mi když jsem se s tím rval při rozdělávání a sem tam jsem to ukroutil a kdybych pak zase něco měl rozdělávat nerad bych aby se to opakovalo
origu šroubům nic není takže asi použiju ty origa. _________________ Clio III ph2 Grandtour 94kw 09
R19 PH2 81kw 94 - Baccara - In progress
R19 PH2 81kw 95 - Baccara - sold
R19 PH1 54kw 92 - sold
Šáde 120 (sešrotovaná)
www.osly.rajce.idnes.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|