 |
Renault 19 Club Fórum Renault 19 clubu ČR
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Tuner
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 390 Bydliště - POVINNÉ *: Ostrava-Zábřeh
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Boris Organizátor Drhlen

Založen: 8.10.2007 Příspěvky: 10287 Bydliště - POVINNÉ *: Semily
|
Zaslal: 25.02.08 08:11 Předmět: |
|
|
Marv napsal: | Boris napsal: | Marv napsal: | Rosta napsal: | jo jo marv mu pak poradi co stim |
Marv se na to může už vysrat, bo po 7 letým boji kdo s koho toho začínám mít už plný zuby! Vystavím si celího ventyla v garáži na machrovací poličku a bude klid!!!!! |
hlavně alternátor tam musí mít své extra místečko  |
si piš, ten nechám pozlatit! A ty by sis tam měl vystavit kousek borovice woe! |
 _________________ Renault 19 16V 99kWoltu
www.djmartinbores.cz I www.danceparty.unas.cz I www.indoorpaintball.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mckoci

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 6584 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 09.03.08 10:55 Předmět: |
|
|
co se tyce vyfuku ptal sem se jednoho zasveceneho pana a dostalo se mi odpovedi:
Ahoj no nevím, asi bych se do toho moc nepouštěl. Pamatuji si jak (myslím, že honza vaňáč, ale nejsem si jistej) dal na svýho Peugeota Nkovej vejfuk (bez úpravy řídící jednotky a výměny vaček, prostě na seriovej motor) a na brzdě měl o 12!! koní míň, než má to auto v serii..prostě vejfuk byl spočítanej na motor s ostrými vačkami a upravenou řídící jednotku a takhle prostě nefungoval.....bejt tebou tak to nechám být a nebo maximálně koupím od nějaké tuningové firmy, kdy je vejfuk počítanej na seriovej motor...ale s moc koněma navíc nepočítej.....určitě to nebude úměrný vynaloženej částce... _________________ ´91 19 16V ph.1 [ F7R 700 & JC5 014 inside ]
´98 Laguna I ph.2 [ 2.0 16V 102kW ]
´07 Outback 3.0R H6 [ EZ30 AT 180kW, 4x4 ]
´06 W251 R Classe 320CDI [ 4Matic, AT, 165kW ] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mckoci

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 6584 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 10.03.08 20:04 Předmět: |
|
|
Protitlak je potřeba u 2-dobého motoru kvůli výplachu válce. U 4-dobého motoru čím menší protitlak tím lépe, turbo neturbo.
Navrhnout výfukové a sací potrubí není nic jednoduchého. Uvnitř probíhá v podstatě soubor tlakových pulzů o různých frekvencích. Tyto dynamické jevy jsou závislé nejen na otáčkách motoru, ale také i na teplotě plynu (rychlost zvuku roste s teplotou). V případě výfukového potrubí s katalyzátorem s jeho exotermickou reakcí tak máme o problém navíc. Dneska se to již normálně spolehlivě řeší simulacemi, ale cena inženýra, softwaru a měření na brzdě není nic levného...
V tomto případě bude o trochu těžší dolovat koně navíc, protože u Tvého motoru už je poměr 140k/1,8L dobrý na sériové auto a výfukový systém bude už sám o sobě dobře vyladěn. Proto jakýkoliv neodborný zásah povede patrně ke zhoršení vlastností - ať už výkonových tak akustických. Pokud ale netrváš na plnění hlukových limitů, lze experimentováním dosáhnout nějaký nárůst výkonu. Hele, zkus vykuchat katalyzátor a uvidíš. _________________ ´91 19 16V ph.1 [ F7R 700 & JC5 014 inside ]
´98 Laguna I ph.2 [ 2.0 16V 102kW ]
´07 Outback 3.0R H6 [ EZ30 AT 180kW, 4x4 ]
´06 W251 R Classe 320CDI [ 4Matic, AT, 165kW ] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hynek

Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10937 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 11.03.08 17:50 Předmět: |
|
|
nová osobní zkušenost, měl jsem místo katu normální středovej tlumič a teď jsem místo něj dal rezonátor (dinamizér ) a docelo mi to ztichlo, tak sem musel vyndat silencer z koncovího tlumiče aby to bylo jak předtím a docela zásadně mi to přestalo dunět  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dott
Založen: 4.2.2008 Příspěvky: 101 Bydliště - POVINNÉ *: Turnov
|
Zaslal: 04.06.08 19:32 Předmět: rezonátor |
|
|
Je to docela legrace číst názory lidí tady, jak se bavěj o rezonátorech a vůbec nevěděj na jakym principu rezonátor funguje, natož co dělá. Názory typu "je to jen trubka" jsou blbosti, který napsali lidi, který do této problematiky neviděj. O to lépe, když sem někdo prdne odkaz na stránku, kde se lidi bavěj o rezonátorech podobnym způsobem jako tady.  _________________ R19, 1.8i, 66kW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hynek

Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10937 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 04.06.08 20:10 Předmět: |
|
|
pokuď tady někdo o rezonátoru tvrdí že je to trubka, je to zastánce originálního zvuku a tak......
většinou to bere hlavně jako recesi  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dott
Založen: 4.2.2008 Příspěvky: 101 Bydliště - POVINNÉ *: Turnov
|
Zaslal: 04.06.08 20:17 Předmět: re |
|
|
Je jestli vědí co rezonátor dělá.  _________________ R19, 1.8i, 66kW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ufas

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2995 Bydliště - POVINNÉ *: Bechyně
|
Zaslal: 04.06.08 20:17 Předmět: Re: re |
|
|
Dott napsal: | Je jestli vědí co rezonátor dělá.  |
no tak nám to sem napiš ne....  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hynek

Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10937 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 04.06.08 20:21 Předmět: |
|
|
sím sím, jáá vím  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LANiN Anonymní
|
Zaslal: 04.06.08 20:27 Předmět: |
|
|
no to sem zvědav co z vás zas vypadne..  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dott
Založen: 4.2.2008 Příspěvky: 101 Bydliště - POVINNÉ *: Turnov
|
Zaslal: 04.06.08 20:28 Předmět: re |
|
|
Dejme tomu, že si přečtu názory lidí na katalyzátor na webu autohifi blablabla a tam někdo napíše, že rezonátor slouží k roztočení výfukových plynů, kvůli lepšímu výplachu válců, ale ejhle, neprotiřečí si to? Myslím si že ano, přece když půjdou výfukové plyny výfukovým potrubím, které už jsou samy o sobě dost rozvířené a my jim k tomu ještě víc pomůžeme, tak je tím spíš zbrzdíme a to výplachu válců určitě neprospěje. Jinak řečeno, rezonátor dělá pravý opak, usměrňuje rozvířené výfukové plyny a tím urychluje a usnadňuje výplach válců a celého potrubí, tím se zároveň dosahuje i snížení teploty ventilů a celého potrubí a tím i zvýšení zivotnosti motoru. Neřekl bych, že se aplikací rezonátoru nějak razantně změní zvuk motoru, proč taky? Jinak pro upřesnění, lze vhodnou kombinací sacího traktu a výfukového potrubí nahnat výkon motoru o nějakých 15% směrem vzhůru, ale tím nemyslím nějakej vejfuk za pár tisíc, ale za pár desítek tisíc. Jej to jsem se rozepsal, pokud se v něčem mýlím, rád si vyslechnu názory ostatních. _________________ R19, 1.8i, 66kW |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LANiN Anonymní
|
Zaslal: 04.06.08 20:37 Předmět: Re: re |
|
|
Dott napsal: | které už jsou samy o sobě dost rozvířené a my jim k tomu ještě víc pomůžeme, tak je tím spíš zbrzdíme a to výplachu válců určitě neprospěje. Jinak řečeno, rezonátor dělá pravý opak, usměrňuje rozvířené výfukové plyny a tím urychluje a usnadňuje výplach válců a celého potrubí |
tohle si myslím taky.. páč když jsou vyfukove plyny rozvířene všelijak tak brzdí samy sebe a je třeba je usměrnit na nějaký ten daný směr.. a aby učinnost byla co nejleší tak asi logicky co nejblíž k motoru.. ale nemyslím si že to něco přidá.. možná malinko ale nemyslím si to..
jinak se zvukem to moc neudělá ale ze skušeností se zvuk trochu změní a to do hloubky.. pár takových jsem už montoval na nějake auta.. ale osobně nevím asi bych si to nedal ikdyž jsem otom uvažoval.. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
LANiN Anonymní
|
Zaslal: 04.06.08 20:47 Předmět: |
|
|
jo a panove.. kurde už nevim kde jsem to četl ale asi to některé bude zajímat..
když někdo někdy budete chtít zaleštit sání, sací i výfukové kanálky a nerez leštěné svody.. někdy to dělá docela velkou neplechu než aby to pomohlo..
dočetl jsem se že při testech kdy se tohle vše vylaštilo nakonec vše zpátky zbrousili ale na nějake jine hodnoty a zvlášť sání jinak drsné kanálky a jinak drsné výfukové svody .. nevím kde to je ale zkusim dohledat  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
hynek

Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10937 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 04.06.08 21:13 Předmět: |
|
|
to že rezonátor usměrňuje, mění proudění plynů...
to je slovíčkaření, pryncip je stejnej, ale každej to jinak vysvětluje a půlka to myslí dobře.
z osobní zkušenosti to má na zvuk velkej vliv, ale otázka za co se vymění zda za kat, průhozí tlumič, nebo neprůchozí...
vífukový potrubí je docela věda a jakákoli změna může mít velkou odezvu  _________________
 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|