 |
Renault 19 Club Fórum Renault 19 clubu ČR
|
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
LANiN Anonymní
|
Zaslal: 27.04.09 18:46 Předmět: |
|
|
Dunga napsal: | diky rosto, tim se dostavame k tomu, ze zadna tlusta kratka flaska, nybrz asi 2/3 velikosti cerpadla (mozna nemam presny odhad...) | spíš bych řek že čerpadlo je cca stejně dlouhé ale je tak o polovinu užší.. nevím jak ty ale já myslím čerpadlo mimo nádrž osobně to v nádrži jsem nikdy nevyděl  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Dunga

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 4073 Bydliště - POVINNÉ *: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 27.04.09 18:59 Předmět: |
|
|
LANiN napsal: | Dunga napsal: | diky rosto, tim se dostavame k tomu, ze zadna tlusta kratka flaska, nybrz asi 2/3 velikosti cerpadla (mozna nemam presny odhad...) | spíš bych řek že čerpadlo je cca stejně dlouhé ale je tak o polovinu užší.. nevím jak ty ale já myslím čerpadlo mimo nádrž osobně to v nádrži jsem nikdy nevyděl  | no ja jsem taky myslel mimo nadrz, ale prislo mi celkove mensi... nesundaval jsem ani jedno, kdyz to jelo, nebyl duvod... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mckoci

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 6584 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 15.05.09 17:21 Předmět: |
|
|
tak jak jsem slibil tak sem davam postup mereni jak diagnostika probihala:
Vozidlo: Renault 19, motor 1.8 16V 101kW
Závada: Občasné a nepředpovídatelné zhasnutí chodu motoru
V průběhu provozu se závadou bylo pomocí žárovek zjištěno, že v okamžiku zastavení motoru dochází k vypnutí relé palivového čerpadla a následně čerpadla samotného. Tolik zadání.
V počátku postupu jsem se zaměřil na již avízované relé palivového čerpadla, zda-li není někde ve vedení a napájení špatný kontakt. Napěťový signál A3 je výstup ukostření cívky relé čerpadla z řídící jednotky a A5 je vstup stejného signálu na kontaktu relé. A4-ovládání vstřiku jednotkou, A2-ovládání zapalovacího modulu, A1-sekundár zapalování a A6-ukostření řj motoru. Z tohoto obrázku je patrné, že vypnutí relé způsobuje řj motoru na což reaguje i vstřik protože jeho napájení je na stejných kontaktech relé jako palivové čerpadlo. Ukostření řj a ovládání zapalování v ten okamžik funguje nadále beze změn,jenže motor není zásobován benzínem tudíž zhasíná.
Přestože ze signálu zapalování je patrné, že ovládací signál ze snímače otáček motoru přichází, provedl jsem pro jistotu jeho změření. A1-signál klikové hřídele, A2-ovládání zap.modulu, připojil jsem napájení řj od klíčku zapalování-A3, A4-ovládání vstřiku, A5-ovládání relé čerpadla a nakonec A6-ukostření řj
Připojil jsem se také na další vstupní signály jako je A1-teplota vzduchu, A2-teplota vody, A3-již měřená kliková hřídel, A4-snímač polohy škrtící klapky, A5-snímač sání, A6-senzor klepání, B1-lambda sonda, B2 a B3- ukostření řj motoru.
Z předchozích obrázků je patrné, že příchozí ovládání řj je v pořádku. Problém bude nejspíše na výstupních signálech popř. akčních členech těmito signály ovládanými.
Zde je však potřeba oddělit co nastává dříve. Zda-li motor zhasne protože se z nějakého důvodu odpojí čerpadlo, či se odpojí čerpadlo z jiného důvodu a proto motor zhasne. Následující obrázek je doplněn oním vypnutím ovládání vstřikovacích trysek.
Zde by měl následovat obrázek měření samotného vstřiku s projevenou závadou. Jelikož jsem si ho neuložil přikládám měření již zdravého signálu na němž popíšu co bylo příčinou celé závady.
Tento obrázek sice není přímo z našeho vozu, ale na něm půjde nejlépe demonstrovat závadu. Takto totiž vypadá signál ovládající vstřikovací trysku spolu s napájením během startu a rozběhu motoru.
Celá závada spočívala ve špatném napájení, což zde představuje modrý signál, který díky nedostatečném kontaktu na konektoru nepřeváděl energii potřebnou k funkci elektromagnetického vinutí a kopíroval tak signál ovládací, zde červený. Při tomto stavu je po té samozřejmé že nemohlo dojít k otevření průtoku paliva a následně na to motor zhasíná a relé čerpadla odpojuje napájení jak čerpadla samotného tak i napájení všech vstřikovacích trysek.
Závěrem na konec přikládám obraz již po opravě. Plně funkční vstřikovací ventil při volnoběhu.
TAKTO BY PROSIM MELA VYPADAT DIAGNOSTIKA
_________________ ´91 19 16V ph.1 [ F7R 700 & JC5 014 inside ]
´98 Laguna I ph.2 [ 2.0 16V 102kW ]
´07 Outback 3.0R H6 [ EZ30 AT 180kW, 4x4 ]
´06 W251 R Classe 320CDI [ 4Matic, AT, 165kW ] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
X_Files

Založen: 4.5.2009 Příspěvky: 192 Bydliště - POVINNÉ *: Těrlicko
|
Zaslal: 16.05.09 15:45 Předmět: |
|
|
To je opravdu pořádný přístup k problému, takhle by to mělo být.
A musím uznat že máš k dispozici perfektní vybavení. AVL DiSCOPE 990 v ceně okolo 200 000Kč jen tak někdo nemá.  _________________ R19 PhII, 1.8 65kW, 1992
Laguna 1 1.6i 16V 79kW, 1999 LPG
Laguna 2 1.8i 16V 88kW, 2001 LPG
Laguna 3 Coupe 2.0 dCi 131kW, 2011
http://x-files.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 16.05.09 16:50 Předmět: |
|
|
To mu dělali v servisu opravuji v pořádném servisu  _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mckoci

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 6584 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 16.05.09 18:27 Předmět: |
|
|
je to spis dilnicka nez servis.. proto maji taky v nazvu autodilna petr blazek  _________________ ´91 19 16V ph.1 [ F7R 700 & JC5 014 inside ]
´98 Laguna I ph.2 [ 2.0 16V 102kW ]
´07 Outback 3.0R H6 [ EZ30 AT 180kW, 4x4 ]
´06 W251 R Classe 320CDI [ 4Matic, AT, 165kW ] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
metaxacz
Založen: 27.1.2008 Příspěvky: 158 Bydliště - POVINNÉ *: pardubice
|
Zaslal: 16.05.09 20:03 Předmět: |
|
|
a kde ji maj???  _________________ 1.4i 59kw minulost----1.8 16v soucasnost!!!!! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
metaxacz
Založen: 27.1.2008 Příspěvky: 158 Bydliště - POVINNÉ *: pardubice
|
Zaslal: 16.05.09 20:05 Předmět: |
|
|
tjn to avlko je celkem good u nas na skole to mame a uz asi 4krat to bylo na oprave kvuli vyzkratovani apod... _________________ 1.4i 59kw minulost----1.8 16v soucasnost!!!!! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mckoci

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 6584 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
goreff
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 10669 Bydliště - POVINNÉ *: Olšany u Prostějova
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mercury

Založen: 20.1.2008 Příspěvky: 1924 Bydliště - POVINNÉ *: Ceske Budejovice
|
Zaslal: 23.05.09 19:49 Předmět: |
|
|
takze to bylo spatnym kontaktem? to me poser... _________________ R19 Chamade 16S
Octavia RS 1.8T
BMW E36 328i
ex R19 Chamade 16V
http://n4n0b1t.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mirek

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 16116 Bydliště - POVINNÉ *: Ostrava
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Cizap
Založen: 10.7.2009 Příspěvky: 27 Bydliště - POVINNÉ *: Rudice
|
Zaslal: 15.08.09 07:02 Předmět: |
|
|
Zdravim panove, precetl sem si celou diskuzi a povim vam ze se mam na co tesit. Kazdopadne muj pribeh. Je to mesic co sem se zacal vrtat v aute pred dovcou v chorvatsku, muj R19 66kw rv.92 je na tu cestu trosku starej, ale rikam si kdyz dam vse do poradku nemuze bejt problem. Tak sem zacal, predni naprava, cep rizeni, tlumice, zadni naprava brzdovy kotouce, loziska, desky, pak navsteva mechanika a rozvody, k tomu predni kotouce, loziska a desky. Pak palivovej filtr, vzduchovej filtr, olej, olejovej filtr, svicky, chladic a sahara, predni okno a sklo svetla. Tak si rikam auto jak ze skatulky. Den pred dovcou me prdla trubka co rozvadi vodu takovej ten svarenec tri trubek, takze rychle vrakac a ten den vecer jedu. Vse probihalo skvele, auto chladi, chova se jak ma, v chorvatsku sme byli za 11h pohoda, pak sme az do vecera hledali ubytovani ale vsude plno, i hotely, to se mi jeste nestalo. Ve finale uz dost utahanej dojizdim do krizovatky a auto zablikalo kontrolkama, pak se rozsvitili a nic. Myslel sem ze me mrdne krizovatka u Zatonu, vsichni litali kolem jak prasata a ja nic. Prosel sem pojistky, pozatlacoval relatka, auto nechal vychladnou pac melo za sebou neco pres 1200km Istrie a pak Zaton. Po chvilce to naskocilo a pohoda. Pak sme jeli az na Plitvice a spatky a pohodicka, tak rikam asi nejaka slabost. Pri spatecni ceste pred hranicama slovinsko v kolone ktera se rozjela kdo by to byl cekla v rychlym pruhu auto zablikalo a nic. Otlaceni do pruhu pomalyho, zkousim startovat a nic jenom to toci, zabuble a zdecha. Necham vychladnou chvilku a zkousim a nic, jako bych neslysel cerpadlo, ktery jinak dava fakt silenej zvuk. Pak v odstavnym pruhu prijizdi chorvatska udrzba dalnic, borcovi vysvetluju ze mi to nejede a ze asi cerpadlo benzinu, on mi jasne odpovida motor kaput? rikam jasne. Tak ze zavola mechnika s odtahovkou, uz vidim ty eura jak mizi z chudyho uctu, tak rikam jeste to zkusim jo. Chytl na poprve a dojel bez problemu az do CR. I kolony ve Widni prezil a v pohode. Jediny co sem vypozoroval ze vzdycky kdyz to udelalo sem mel v zapalovacu vrazenou kamosovu lednicku. Je nejaka sance ze pri velkym odberu ze zaplalovacu by to mohlo mit nejakej takovej efekt??
Predem diky a sory ze sem se tak rozepsal ale uz sem se vyspal a potreboval sem ty vcerejsi zazitky nasrani a bezmocnosti nekomu vysypat.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Tominos
Založen: 21.6.2008 Příspěvky: 4450 Bydliště - POVINNÉ *: Haj ve slezsku
|
Zaslal: 15.08.09 17:19 Předmět: |
|
|
ty maš na 66kw na zadku kotouče?a nebude spiš nějak špatna kostra čerpadla nebo odchazi čerpadlo? _________________ Escort 1.3 (k.o.),R19 1.7 (sold),R19 16v 3x (k.o.),R19 1.9D (sold),megane I 1.6 16v (k.o.),clio II 1.6 16v (sold),R19 16v ph1 (sold),laguna II ph2 2.0t (dailycar),megane II 1.6 16v ( monkeycar)
http://tominos.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
 |
winterwolf

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 296 Bydliště - POVINNÉ *: Benešov
|
Zaslal: 15.08.09 20:54 Předmět: |
|
|
mas velkej odber proudu a cerpadlo tak malo tlaci  _________________ Lukáš
ex.R 19 cabrio Ph II 1,7 F3N 66Kw |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
|
|