Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
miko
Založen: 10.12.2008 Příspěvky: 21 Bydliště - POVINNÉ *: Havířov
|
Zaslal: 14.02.09 01:45 Předmět: Přisávání teplého vzduchu - sát, či nesát, toť otázka |
|
|
Zdarvím všechny ve spolek!
Chtěl bych se zeptat, jak je to s přisáváním teplého vzduchu, na co to má vliv (co se týče výkonu, spotřeby atd.) a proč to v autech vůbec je. Někde na jiném fóru jsem se dočetl, že čím teplejší vzduch do motoru jde, tím HŮŘE, ale žádné vysvětlení...
Já například koupil rencka se záměrně proděravěnou hadicí na přisávání teplého vzduchu a nevim, jestli ty díry nezadělat. Tak si myslím, že by potom asi lépe hřálo topení (teď to teda není žádná sláva), ale zase si říkám, že ten co tam ty díry udělal, tak k tomu asi měl důvod. Zaboha nemůžu nikde zjistit jaký
Tak co myslíte, je díra dobrá?
Dík |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 14.02.09 06:53 Předmět: |
|
|
akorat si zkontroluj jestli ti dobre funguje klapka ktera ti ten teply a studeny vzduch prepina a vic tam toho na reseni neni _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mckoci

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 6584 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 14.02.09 10:05 Předmět: |
|
|
idealni to ponorit do vany nebo horkovzdus. pistoli _________________ ´91 19 16V ph.1 [ F7R 700 & JC5 014 inside ]
´98 Laguna I ph.2 [ 2.0 16V 102kW ]
´07 Outback 3.0R H6 [ EZ30 AT 180kW, 4x4 ]
´06 W251 R Classe 320CDI [ 4Matic, AT, 165kW ] |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 14.02.09 10:44 Předmět: |
|
|
Pokud někde někdo do něčeho dělal díry,tak jen proto,že to byl blb.Nevím jakej typ vstřikování máš,ale každopádně ve všech autech je přívod teplého vzduchu řešenej bimetalickou klapkou,která se v závislostě na teplotě otvírá a zavírá a tím reguluje poměr studenej vzduch z venku\teplej vzduch od svodů. Rozhodně není pravda,že čím studenější vzduch tím lépe. Pokud je venku -20°C a ty takhle ledovej vzduch začneš nasávat do motoru,ten se nestihne cestou do válců prohřát a je pro optimální hoření ve válcích příliš studenej.Proto je tam ten systém,kdy se část vzduchu přivádí od svodů,který jsou na motoru horký jako první.Když začne teplota pod kapotou stoupat a vzduch do motoru by byl zase příliš horkej,klapka přívod od svodů zavře a saje se už jen studenej zvenčí.
S topením a netopením to nemá vůbec nic společného.
Jak píšou kluci - zkontroluj funkci tý klapky a až si budeš jistej že funguje,sežeň neproděravělou hadici. _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94
Naposledy upravil KUNAX dne 14.02.09 15:01, celkově upraveno 1 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 14.02.09 11:30 Předmět: |
|
|
akorat ze uz sem taky u nekterych motoru tu perforaci videl a pripadalo mi to original chtelo by to foto pro posouzeni _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
miko
Založen: 10.12.2008 Příspěvky: 21 Bydliště - POVINNÉ *: Havířov
|
Zaslal: 15.02.09 13:15 Předmět: |
|
|
Takže díky, už jsem si na to udělal obrázek.
Pokud to chápu, tak prostě teplota nasávaného vzduchu musí být akorát. Ty díry jsou 100% neorigo, je to sprostě probodnutý šroubovákem, nebo něčím podobným. Takže je zadělám a klapku zkontroluju.
Když se nad tím zamyslím z fyzikálního hlediska, tak je nejspíš lepší studenější vzduch, než teplejší, protože studený vzduch se bude při spalování více rozpínat více výkonu. Nesmí ale asi být studený až moc, aby nebránil zapálení směsi - no a o to se postará to přisávání.
Takže snad jsem to pochopil spávně a díky. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 15.02.09 13:18 Předmět: |
|
|
kdyby byl vzduch moc studeny tak to ani tak nebrani zapaleni ale benzin ma pak tendenci kondenzovat na stenach sani atd jo a studenejsi je lepsi pac se ho do valce vic vleze _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lanex

Založen: 14.4.2008 Příspěvky: 211 Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno
|
Zaslal: 18.02.09 16:28 Předmět: |
|
|
jasně že studenější je lepší (v rozumné míře). Při startování by se naopak v zimě hodil teplejší, ale ten obvykle není k dispozici. Studený vzduch se ve válci po výbuchu více roztáhne = větší výkon. R19 16v má na pomoc navíc náporové sání (to je ta roura, co vede do nárazniku, a všichni ste si jí tady vyndaly a nahradily úžasným chrochtajícím konusákem ), díky které se vám zvyšuje tlak vzduchu co jde do válců ve vyšších rychlostech (a zase nějaký ty koně navíc). U výkonnnějších motoru se do sání záměrně rozprašuje voda, která se při výbuchu rozloží na vodík a kyslík, a zase tam jsou nějaký koblihy navíc... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
goreff
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 10669 Bydliště - POVINNÉ *: Olšany u Prostějova
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
m1tv Moderátor

Založen: 8.10.2007 Příspěvky: 17951 Bydliště - POVINNÉ *: PrAhA
|
Zaslal: 18.02.09 18:59 Předmět: |
|
|
taky si myslim ..že to do naporovyho sani ma daleko ..naporak ma třeba BMW M3 CSL , nebo třeba Hajabusa tam je vyzkoušeny že to opravdu funguje ..ale v rychlostech nad 200km/h  _________________ Říkají o mě že sem flegmatik. A mě je to jedno ..
  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Lanex

Založen: 14.4.2008 Příspěvky: 211 Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno
|
Zaslal: 19.02.09 12:40 Předmět: |
|
|
ale žádnej strach... ono to funguje...  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|