Obsah fóra Renault 19 Club Renault 19 Club
Fórum Renault 19 clubu ČR
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Přisávání teplého vzduchu - sát, či nesát, toť otázka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Motor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
miko



Založen: 10.12.2008
Příspěvky: 21
Bydliště - POVINNÉ *: Havířov

PříspěvekZaslal: 14.02.09 01:45    Předmět: Přisávání teplého vzduchu - sát, či nesát, toť otázka Citovat

Zdarvím všechny ve spolek!
Chtěl bych se zeptat, jak je to s přisáváním teplého vzduchu, na co to má vliv (co se týče výkonu, spotřeby atd.) a proč to v autech vůbec je. Někde na jiném fóru jsem se dočetl, že čím teplejší vzduch do motoru jde, tím HŮŘE, ale žádné vysvětlení... Confused
Já například koupil rencka se záměrně proděravěnou hadicí na přisávání teplého vzduchu a nevim, jestli ty díry nezadělat. Tak si myslím, že by potom asi lépe hřálo topení (teď to teda není žádná sláva), ale zase si říkám, že ten co tam ty díry udělal, tak k tomu asi měl důvod. Zaboha nemůžu nikde zjistit jaký Embarassed
Tak co myslíte, je díra dobrá?
Question Question Question
Dík
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rosta



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 7427
Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice

PříspěvekZaslal: 14.02.09 06:53    Předmět: Citovat

akorat si zkontroluj jestli ti dobre funguje klapka ktera ti ten teply a studeny vzduch prepina a vic tam toho na reseni neni
_________________
R19 Ph2 1,4e - minulost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mckoci



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 6584
Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice

PříspěvekZaslal: 14.02.09 10:05    Předmět: Citovat

idealni to ponorit do vany nebo horkovzdus. pistoli
_________________
´91 19 16V ph.1 [ F7R 700 & JC5 014 inside ]
´98 Laguna I ph.2 [ 2.0 16V 102kW ]
´07 Outback 3.0R H6 [ EZ30 AT 180kW, 4x4 ]
´06 W251 R Classe 320CDI [ 4Matic, AT, 165kW ]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
KUNAX



Založen: 21.5.2008
Příspěvky: 1075
Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice

PříspěvekZaslal: 14.02.09 10:44    Předmět: Citovat

Pokud někde někdo do něčeho dělal díry,tak jen proto,že to byl blb.Nevím jakej typ vstřikování máš,ale každopádně ve všech autech je přívod teplého vzduchu řešenej bimetalickou klapkou,která se v závislostě na teplotě otvírá a zavírá a tím reguluje poměr studenej vzduch z venku\teplej vzduch od svodů. Rozhodně není pravda,že čím studenější vzduch tím lépe. Pokud je venku -20°C a ty takhle ledovej vzduch začneš nasávat do motoru,ten se nestihne cestou do válců prohřát a je pro optimální hoření ve válcích příliš studenej.Proto je tam ten systém,kdy se část vzduchu přivádí od svodů,který jsou na motoru horký jako první.Když začne teplota pod kapotou stoupat a vzduch do motoru by byl zase příliš horkej,klapka přívod od svodů zavře a saje se už jen studenej zvenčí.
S topením a netopením to nemá vůbec nic společného.

Jak píšou kluci - zkontroluj funkci tý klapky a až si budeš jistej že funguje,sežeň neproděravělou hadici.
_________________
R19 F3P N760 65kW r.v.94


Naposledy upravil KUNAX dne 14.02.09 15:01, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rosta



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 7427
Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice

PříspěvekZaslal: 14.02.09 11:30    Předmět: Citovat

akorat ze uz sem taky u nekterych motoru tu perforaci videl a pripadalo mi to original chtelo by to foto pro posouzeni
_________________
R19 Ph2 1,4e - minulost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
miko



Založen: 10.12.2008
Příspěvky: 21
Bydliště - POVINNÉ *: Havířov

PříspěvekZaslal: 15.02.09 13:15    Předmět: Citovat

Takže díky, už jsem si na to udělal obrázek.
Pokud to chápu, tak prostě teplota nasávaného vzduchu musí být akorát. Ty díry jsou 100% neorigo, je to sprostě probodnutý šroubovákem, nebo něčím podobným. Takže je zadělám a klapku zkontroluju.
Když se nad tím zamyslím z fyzikálního hlediska, tak je nejspíš lepší studenější vzduch, než teplejší, protože studený vzduch se bude při spalování více rozpínat Arrow více výkonu. Nesmí ale asi být studený až moc, aby nebránil zapálení směsi - no a o to se postará to přisávání.
Takže snad jsem to pochopil spávně a díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Rosta



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 7427
Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice

PříspěvekZaslal: 15.02.09 13:18    Předmět: Citovat

kdyby byl vzduch moc studeny tak to ani tak nebrani zapaleni ale benzin ma pak tendenci kondenzovat na stenach sani atd jo a studenejsi je lepsi pac se ho do valce vic vleze
_________________
R19 Ph2 1,4e - minulost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lanex



Založen: 14.4.2008
Příspěvky: 211
Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno

PříspěvekZaslal: 18.02.09 16:28    Předmět: Citovat

jasně že studenější je lepší (v rozumné míře). Při startování by se naopak v zimě hodil teplejší, ale ten obvykle není k dispozici. Studený vzduch se ve válci po výbuchu více roztáhne = větší výkon. R19 16v má na pomoc navíc náporové sání (to je ta roura, co vede do nárazniku, a všichni ste si jí tady vyndaly a nahradily úžasným chrochtajícím konusákem Very Happy ), díky které se vám zvyšuje tlak vzduchu co jde do válců ve vyšších rychlostech (a zase nějaký ty koně navíc). U výkonnnějších motoru se do sání záměrně rozprašuje voda, která se při výbuchu rozloží na vodík a kyslík, a zase tam jsou nějaký koblihy navíc...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
goreff



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 10669
Bydliště - POVINNÉ *: Olšany u Prostějova

PříspěvekZaslal: 18.02.09 18:02    Předmět: Citovat

já tam tu rouru(hadicu) furt mám Laughing ....vlastně dvě Laughing ...jinak podle mě to žádný náporový sání není...
_________________
F7R 16 Soupapes http://goreff.rajce.idnes.cz/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
m1tv
Moderátor


Založen: 8.10.2007
Příspěvky: 17951
Bydliště - POVINNÉ *: PrAhA

PříspěvekZaslal: 18.02.09 18:59    Předmět: Citovat

taky si myslim ..že to do naporovyho sani ma daleko ..naporak ma třeba BMW M3 CSL , nebo třeba Hajabusa tam je vyzkoušeny že to opravdu funguje ..ale v rychlostech nad 200km/h Laughing
_________________
Říkají o mě že sem flegmatik. A mě je to jedno ..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Lanex



Založen: 14.4.2008
Příspěvky: 211
Bydliště - POVINNÉ *: planeta Země, Kladno

PříspěvekZaslal: 19.02.09 12:40    Předmět: Citovat

ale žádnej strach... ono to funguje... Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Motor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com