Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Václav Sedlář

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2689 Bydliště - POVINNÉ *: Liberec
|
Zaslal: 03.12.08 18:21 Předmět: Dobití AKU před zimou |
|
|
Dobrý den, minulé Vánoce jsem dostal jako dárek inteligentní Autonabíječku (z Lidlu). A tak jsem se rozhodl, že bych ji mohl vyzkoušet a AKU "před" zimou dobít. Jen nevím, jestli mohu dobíjet s připojenými kontakty, nebo je musím odpojit-(nejraději bych s připojenými).
Jestli je budu muset odpojit, tak pro jistotu- nejdřív odpojit mínus a pak plus a při zapojení nejdřív plus a pak mínus-že jo?  _________________ Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm/65kw.
Renault Laguna Grandtour, r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna 3 Grandtour, 2.0 dci 110kw, r.v. 2010 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rumcajs
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 760 Bydliště - POVINNÉ *: Jihlava
|
Zaslal: 03.12.08 19:46 Předmět: Re: Dobití AKU před zimou |
|
|
Václav Sedlář napsal: | Dobrý den, minulé Vánoce jsem dostal jako dárek inteligentní Autonabíječku (z Lidlu). A tak jsem se rozhodl, že bych ji mohl vyzkoušet a AKU "před" zimou dobít. Jen nevím, jestli mohu dobíjet s připojenými kontakty, nebo je musím odpojit-(nejraději bych s připojenými).
Jestli je budu muset odpojit, tak pro jistotu- nejdřív odpojit mínus a pak plus a při zapojení nejdřív plus a pak mínus-že jo?  |
Václave, proč se ptáš, když to víš Když jsem před 9 lety koupil rendu, tak jsem se na stránkách RS ČR dočetl, že je lepší baterku vyndat, aby výpary nepřispívaly k oxidaci kontaktů v motorovém prostoru. Nepochopil jsem proč, když za jízdy baterku stejně nemám vyndanou. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
m1tv Moderátor

Založen: 8.10.2007 Příspěvky: 17951 Bydliště - POVINNÉ *: PrAhA
|
Zaslal: 03.12.08 19:50 Předmět: |
|
|
je to jedno .. otevirani baterky je stejne už vetšinou pase dneska se delaj bezudržbovy .. a s tema vyparama je to blbost protože když dobijiš altikem pereš tam 14v 80a (podle altiku ) a když to dělaš nabiječkou tak to nabijiš pomalu a menšima voltama takže tak
s tema kontaktama je to taky jedno klidne je nech připojeny nic tim nezkaziš ,jediny co tak nestartuj s připojenou nabiječkou vetšinou to nepřežije
a ono s tou nabiječkou z LIdlu nevim jestly to ma smysl aby to nebylo spiš vybijeni než nabijeni  _________________ Říkají o mě že sem flegmatik. A mě je to jedno ..
  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Václav Sedlář

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2689 Bydliště - POVINNÉ *: Liberec
|
Zaslal: 03.12.08 19:55 Předmět: |
|
|
m1tv napsal: |
a ono s tou nabiječkou z LIdlu nevim jestly to ma smysl aby to nebylo spiš vybijeni než nabijeni  |
No už sem zjistil, že ji zde na foru má víc lidí-úplně stejnou.
Šlo mi o to, jestli nezničím při připojených svorkách altík nebo ŘJ nebo nabíječku a jestli mám správně popsanej postup odpojení/připojení AKU. _________________ Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm/65kw.
Renault Laguna Grandtour, r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna 3 Grandtour, 2.0 dci 110kw, r.v. 2010 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
m1tv Moderátor

Založen: 8.10.2007 Příspěvky: 17951 Bydliště - POVINNÉ *: PrAhA
|
Zaslal: 03.12.08 20:04 Předmět: |
|
|
jj nejdřiv odpoj - a to stači jediny co ti poradim neodpojuj nabiječku nejdřiv z baterky ale ze zasuvky ..muže se stat že jak odpojiš kontakty tak to zajiskři a muže ti baterka bouchnout (stavalo se to u tech co se otevíyrali ) _________________ Říkají o mě že sem flegmatik. A mě je to jedno ..
  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Václav Sedlář

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2689 Bydliště - POVINNÉ *: Liberec
|
Zaslal: 03.12.08 20:22 Předmět: |
|
|
Ok, odpojím minus a plus nechám připojený. Jinak jde o super inteligentní nabíječku s několika funkcemi a udržováním,... a celé to řídí čip. To bude výbuch. _________________ Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm/65kw.
Renault Laguna Grandtour, r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna 3 Grandtour, 2.0 dci 110kw, r.v. 2010 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jarda

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2643 Bydliště - POVINNÉ *: Havířov
|
Zaslal: 03.12.08 23:54 Předmět: |
|
|
m1tv napsal: | a s tema vyparama je to blbost protože když dobijiš altikem pereš tam 14v 80a (podle altiku ) a když to dělaš nabiječkou tak to nabijiš pomalu a menšima voltama takže tak | Hm .....já čumím na ty znalosti o elektrice. 1) Kdyby ti altík pral do baterky 80A tak potěš panbůh. Umíš počítat ??? Baterie se nabijí 14-16 hod. 1/10 kapacity v Ah. Takže pokud máš 60Ah a altík by ti pral 80A tak si představ jízdu Praha ostrava a z5. Napřed by byl smrádeček a pak asi exploze.
2) dobrá nabíječka samozřejmě musí dávat více než 16V a to proto že plně nabitá olověná baterie má právě těch 16V. _________________ Rozhodl jsem se,že budu žít věčně a umřu jenom kdyby mi to nevyšlo. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
m1tv Moderátor

Založen: 8.10.2007 Příspěvky: 17951 Bydliště - POVINNÉ *: PrAhA
|
Zaslal: 04.12.08 00:01 Předmět: |
|
|
jarda napsal: | m1tv napsal: | a s tema vyparama je to blbost protože když dobijiš altikem pereš tam 14v 80a (podle altiku ) a když to dělaš nabiječkou tak to nabijiš pomalu a menšima voltama takže tak | Hm .....já čumím na ty znalosti o elektrice. 1) Kdyby ti altík pral do baterky 80A tak potěš panbůh. Umíš počítat ??? Baterie se nabijí 14-16 hod. 1/10 kapacity v Ah. Takže pokud máš 60Ah a altík by ti pral 80A tak si představ jízdu Praha ostrava a z5. Napřed by byl smrádeček a pak asi exploze.
2) dobrá nabíječka samozřejmě musí dávat více než 16V a to proto že plně nabitá olověná baterie má právě těch 16V. | eletrikou se nezabejvam a ani nebudu neni to muj obor ale kolik ma podle tebe altik? proč je na něm napsano 80Ah ?rad se ncham poučit protože dava 8amper? a k tem 16v ukaž mi jednu baterku ktera ma 16v to nema ani ta co sundaš z nabiječka ta ma max 14v a to hodne krqatkodobě normalni je kolem 12,5v i rele v altiku maš nastaveny nacca 14V pak už ti to přebiji a baterce ubližuješ namisto aby siji pomahal
jediny baterky ktery sem videl co umi až 18v se použivaj třeba na DB drag ale to je zas jina liga a s normalnim autem to ma pramalo společneho _________________ Říkají o mě že sem flegmatik. A mě je to jedno ..
  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 04.12.08 07:39 Předmět: |
|
|
No sice jsem ve škole moc pozor nedával,ale jedno vim jistě - ten altík určitě neni schopen dodat 80A, páč v celým autě nenajdeš kabel kterej by byl schopen takovej proud přenášet dýl než pár vteřin. Proud 80A by člověka přepálil jak pojistku. Ten údaj 80Ah sice teoreticky znamená,že ten alternátor je schopen dodat 80A po dobu jedný hodiny,ale to v praxi nikdy nenastane.80Ah se dá vyložit spíš jako 1A po dobu 80h. Je to kapacitní údaj,nikoliv údaj o jmenovitém výkonu. _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
KUNAX
Založen: 21.5.2008 Příspěvky: 1075 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 04.12.08 08:03 Předmět: |
|
|
Hele,beru to zpět. Teď jsem prečet jeden článeček a neni mi to uplně jasný jak to vlastně je...musim to víc prozkoumat,než vypustim nějakej plk  _________________ R19 F3P N760 65kW r.v.94 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 04.12.08 08:08 Předmět: |
|
|
kabel od alternatoru k baterce v pohode vydrzi vic nez 80A a ten udaj je maximalni proud ktery je schopny aternator pri plnych otačkach a max zatizení dodávat,coz samozdrejme pri beznem provozu nenastava _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
 |
rumcajs
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 760 Bydliště - POVINNÉ *: Jihlava
|
Zaslal: 04.12.08 08:21 Předmět: |
|
|
Domnívám se, že se dobíjí pouze rozdílem napětí nabíječka/baterka. Alternátor má 80A asi proto, aby stihnul napájet spotřebiče a ještě dobíjet. Schválně si spočítejte, jaký žrouty máte v rendovi - světla kolem 150W plus mlhovky dalších 80W a jsme na 20A odběru. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
jarda

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2643 Bydliště - POVINNÉ *: Havířov
|
Zaslal: 05.12.08 14:29 Předmět: |
|
|
1) Samozřejmě alternátor musí byt schopen pokrýt proudový odběr všech spotřebičů v autě a ještě musí zbýt něco na dobíjení baterie-proto 80A.
2) 16V na baterce naměříš ve stavu plného nabití při připojené (kvalitní)nabíječce.
Proto se v autě baterka nikdy nemůže nabít naplných 100% kapacity. _________________ Rozhodl jsem se,že budu žít věčně a umřu jenom kdyby mi to nevyšlo. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Kamillo

Založen: 22.12.2007 Příspěvky: 77 Bydliště - POVINNÉ *: Kroměříž / Vsetín / Havlíčkův Brod
|
Zaslal: 17.10.09 23:14 Předmět: Dobíjení před zimou? |
|
|
Zdarec chlapi, píšu sem, abych nedělal zas nové téma...
Chcu se optat jestli je blbý nápad baterku před zimou nějak pro zichr dobít - nemám s ní žádné potíže, kyselina i voda ok, ale začíná kosa, sníh a já nechcu za měsíc smutně čučet na stojící mrtvolu. Asi je z 50% nabitá, řekněme, tipuju... Neměla by se nejdřív jakože řízeně vybít a pak kompletně nabít? Aby nedošlo k přebití a zničení? Nebo je toto jen reklamní strašák výrobců automat. nabíječek řízených čipem? Nikdy jsem to nedělal a nabíječku mám starou ruskou, naprostý obyč, nic nehlídá, jen konstantně pere 5A. Za všechny zkušenosti díky! |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Václav Sedlář

Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2689 Bydliště - POVINNÉ *: Liberec
|
Zaslal: 17.10.09 23:47 Předmět: |
|
|
Připojuji se k dotazu uživatele Kamillo- měl bych aku dobít před zimou (za dva roky jsem ji ani jednou nedobil...
dneska jsem zkusil aku změřit (auto stojí od včerejška od 15:00) a nejdřív jsem změřil 12.57V (vše vypnuté), pak jsem otevřel dveře (=svítil interiér) a naměřil 12.44V (+-) a pak jsem zapnul zapnul hlavní světla a naměřil asi 12.2 V (už si to přesně nepamatuji).
Pak jsem zkusil nastartovat a nejníž to kleslo na 10.3V. Při nastartovaném motoru tam bylo 14.4V... _________________ Renault R19 Chamade,r.v.1994,1794ccm/65kw.
Renault Laguna Grandtour, r.v. 1998,1598ccm/79kw.
Renault Laguna 3 Grandtour, 2.0 dci 110kw, r.v. 2010 |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|