Obsah fóra Renault 19 Club Renault 19 Club
Fórum Renault 19 clubu ČR
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

dobíjeni
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Elektrika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jarda



Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 2643
Bydliště - POVINNÉ *: Havířov

PříspěvekZaslal: 17.11.07 22:25    Předmět: Citovat

Samozřejmě jsem to pochopil, copak nevidíš ten ůsměv.
_________________
Rozhodl jsem se,že budu žít věčně a umřu jenom kdyby mi to nevyšlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Skype Name
rumcajs



Založen: 10.10.2007
Příspěvky: 760
Bydliště - POVINNÉ *: Jihlava

PříspěvekZaslal: 19.11.07 08:10    Předmět: Citovat

renda 19 napsal:
jarda napsal:
Čím šteluješ ty otáčky volnoběhu na 3500ot ???? Laughing

Čekal jsem, že to takhle někdo pochopí. Už se mi to nechtělo opravovat. Měl jsem na mysli to měření při volnoběhu kdy by měl voltmetr ukázat cca 13 V. Poté přidat plyn na 3500 ot/min. a koukat jak se voltmetr chová. Zda napětí klesne, nebo stoupne. A podle toho zjistíme jestli je chyba v altíku, nebo regulátoru. Možná jsem se nepřesně vyjadřil, možná jsi mě špatně pochopil, nebo mě zkoušíš.

Jako bys neznal Jardu, on ten vozík chce doopravdy - ale ten bude maximálně 4ventil(k)ovej Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mr.Voza



Založen: 7.2.2008
Příspěvky: 133
Bydliště - POVINNÉ *: Chrudim

PříspěvekZaslal: 12.04.15 09:49    Předmět: Citovat

Čau všem,

našel jsem tohle starý téma, tak ho obnovím, ať nezakládám nový. Už asi rok a půl jsem se připravoval na koupi nový baterky - celkový stáří cca 8 roků a poslední cca rok a půl, když se s autem třeba 2 tejdny nejelo, tak už hůř startovala, když bylo třeba 10 stupňů mrazu a dýl se nejelo, tak nenastartvala vůbec a bylo potřeba jí nabít. Včerá mě nechala stát před barákem už po 2 dnech stání a to bylo teplo, tak jsem si řek, že už je čas pořídit novou.

Tuhle jsem v autě připojil na nabíječku, než bude nová, aby to bylo nouzově pojízdný. Asi za 2 hoďky jsem šel zkusit nastartovat (ještě s připojenou nabíječkou) - chylo na brnk. Ale po nastartování koukám na digi voltmetr nabíječky a ten ukazoval přes 15V. Pro jistotu jsem na nabíječce vypnul nabíjení a nechal jí připojenou jenom jako voltmetr. Znova start a zase to ukazovalo 15,1 - 15-2V, když se motor trochu ohřál a otáčky klesly na normální vonoběžný, tak napětí stouplo na 15,4 - 15,5V. Chcípnul jsem to, zapnul jsem nabíječku a nechal to do večera pořádně dobít, že to ráno ještě prověřím normálním voltmetrem. Večer jsem nabíječku odpojil. Ráno jsem vzal normální voltmetr a šel to proměřit. Výsledek s voltmetrem stejnej, jako včera s měřením pomocí nabíječky - po nastartování 15,1 - 15,2V, po ohřátí motoru a klesnutí otáček na volnoběh až 15,5V. Tak si říkám, že to bude asi regulátor nepětí v háji. Beru mobil, zapínám kameru, že chování dobíjení natočím na krátký video a to sem potom dám, abych se ujistil u zkušenějších, že to je určitě regulátorem. Jenže pak už se dobíjení chovalo OK - při volnoběhu bylo na baterce 14,1 - 14,2V, při zvýšení otáček 14,5 - 14,6V, po zapnutí světel to o nějakou desetinku kleslo. Takhle OK se to chovalo ještě po dalších 5ti nastartováních.

Takže čím to může bejt, že to chvílema přebíjelo a pak to najednou bylo OK? Nějaký kontakty někde zkontrolovat a prostříknout kontakt sprayem? Kde všude? Nebo může bejt "načnutej" regulátor a přebíjet jenom občas? Kde ho najdu? Mám ho preventivně vyměnit, nebo se nejdřív zaměřit někde na nějaký kontakty? Motor je 1,8L 54kW F3N. Čím vším to může bejt? Nerad bych koupil novou baterku, aby mě jí auto zachvíli vyvařilo.

Předem dík za rady.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: 29.3.2011
Příspěvky: 1711
Bydliště - POVINNÉ *: Blansko

PříspěvekZaslal: 12.04.15 13:44    Předmět: Citovat

Zdar, tak je divný. Chcete to sledovat a pořádně proměřit. Cokoliv nad 14.4V je podezřelé. Ovšem, jestli to pěkně nepomátla ta nabíječka- že to byla nějaká stará potvora? Já mám taky jednu a tu zásadně nesmí člověk připojit napřímo, ale pouze k odpojené baterii-dává klidně i 18V.
_________________
R19 Ph2 1.7 54Kw 1993
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mr.Voza



Založen: 7.2.2008
Příspěvky: 133
Bydliště - POVINNÉ *: Chrudim

PříspěvekZaslal: 12.04.15 16:38    Předmět: Citovat

Nabíječka to nepomátla, vždyť jsem psal, že jsem nabíječku odpojil večer a až ráno jsem šel prověřit normálním voltmetrem. Navíc to myslím není žádnej shit nabíječka - http://www.e-xenony.cz/nabijecky/autonabijecka-12v-15a/ - nabíjecí napětí i proudy mám u ní ověřený. Manuály na kontolu funkce dobíjení tvrděj, že při nastartovaným motoru je OK 14 - 14,8V, všechno nad 15V je blbý a přebíjí baterku. Byl jsem to teď ještě jednou proměřit - napadlo mě, jestli to třeba nepřebíjí jenom po několikahodinovým stání. Ale všechno se zdá bejt OK. I regulátor napětí jsem podle návodů našel na altíku. Měřil jsem, co leze přímo z něj a je tam nějakejch 14,6V, na baterce pak o cca 0,1 - 0,2V míň.

Kazdopádně asi pořídím tohle, připojím to přímo na baterku a zabuduju někam do palubky, ať to mám furt na očích a mám možnost zakročit, kdyby to zase začalo přebíjet.
http://aukro.cz/digitalni-voltmetr-dc-0v-100v-cerveny-led-i5243028305.html

Zejtra ještě vyčistím a prostříku kontakty na baterce, na altíku a na regulátoru. Kdyby Vás někoho cokoliv napadlo, čím by to mohlo bejt, nebo co ještě zkontrolovat, každou radu uvítám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mr.Voza



Založen: 7.2.2008
Příspěvky: 133
Bydliště - POVINNÉ *: Chrudim

PříspěvekZaslal: 20.04.15 07:45    Předmět: Citovat

Tak jsem si vyrobil ten voltmetr (viz. fotky), kterej jsem připojil přes vypínač na baterku a mám tak nabíjecí napětí furt na očích. Za ty 3 dni, co s tím jezdím se nestačím divit, co se tam děje za věcy.

V drtivý většině času je nabíjení OK - tzn. kolem 14,6V bez světel a 14-14,2V se světlama. Už asi 3x nebo 4x jsem tam ale viděl hodnotu 15-15,2V se zapnutejma světlama a když jsem v tu chvíli ještě vypnul světla, tak to ještě stouplo na 15,6-15,8V. Ještě zvláštnější je, že když jsem v tu chvíli ještě nechal spadnout otáčky do volnoběžnejch, tak napětí ještě stouplo až na 16V. Tohle přebíjení ale trvalo vždycky jenom pár vteřin, někdy 5, někdy třeba 20 a pak se to vrátilo zpátky do normálu - tzn. pod 14,8V. Někdy ještě po tomhle chvilkovým přebíjení napětí klesne pod tu "normální" nabíjecí hodnotu a cpe do baterky jenom 13,6-13,8V, to trvá jenom chvíli, třeba minutu až dvě a pak se to vrátí do normálu k těm 14-14,6V.

Takže se moje podezření, že to přebíjí jenom občas, potvrdilo. Už jste se s tím někdo setkal, že by to dělalo jenom takhle chvilkama? V čem bude problém? Regulátor napětí, co je na altíku? Může takhle chvilkově zlobit? Nebo může bejt problém ještě někde jinde? Kde? Kontakty na baterce a na altíku jsou vyčištěný a prostříkaný kontaktsprayem.





Edit 12.5.2015: Opraveny nefunkční linky na fotky.


Naposledy upravil Mr.Voza dne 12.05.15 14:20, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Osly



Založen: 5.4.2011
Příspěvky: 5653
Bydliště - POVINNÉ *: Loučná nad Desnou okr. Šumperk

PříspěvekZaslal: 20.04.15 07:49    Předmět: Citovat

No tipuji to na špatnej regulátor co je na altíku. Ale je to divný. Taky to můžou dělat třeba špatný uhlíky těžko říct. Nejlíp zkoušet postupně měnit.
Jinak ten voltmetr vypadá dobře Cool nějakej návod s fotkama a součástkama nemáš? Smile
_________________
Clio III ph2 Grandtour 94kw 09
R19 PH2 81kw 94 - Baccara - In progress

R19 PH2 81kw 95 - Baccara - sold
R19 PH1 54kw 92 - sold
Šáde 120 (sešrotovaná)

www.osly.rajce.idnes.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mr.Voza



Založen: 7.2.2008
Příspěvky: 133
Bydliště - POVINNÉ *: Chrudim

PříspěvekZaslal: 20.04.15 12:48    Předmět: Citovat

Kdyby to byly uklíky, nedělalo by to spíš to, že by to nedobíjelo, nebo by to dobíjelo míň? Ty jenom převáděj el. z rotoru a když jsou opotřebovaný, tak nepřeváděj a přestane to dobíjet, jsem myslel, ne?

Jinak k tomu voltmetru - jediný součástky jsou ty, co vidíš na fotce. Voltmetr je tady http://aukro.cz/digitalni-voltmetr-dc-4-5v-30v-cerveny-led-i5246510716.html a zbytek je vypínač a krabička, nic víc Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Osly



Založen: 5.4.2011
Příspěvky: 5653
Bydliště - POVINNÉ *: Loučná nad Desnou okr. Šumperk

PříspěvekZaslal: 20.04.15 13:26    Předmět: Citovat

já to myslel tak že jsou uhlíky ze špatnýho materiálu a někdy přenášejí dobře a někdy zase špatně a regulátor se s tím nedokáže poprat.
Jinak díky uvidím ale nemá tam kolik to žere ale s ledkama asi nic Smile
_________________
Clio III ph2 Grandtour 94kw 09
R19 PH2 81kw 94 - Baccara - In progress

R19 PH2 81kw 95 - Baccara - sold
R19 PH1 54kw 92 - sold
Šáde 120 (sešrotovaná)

www.osly.rajce.idnes.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mr.Voza



Založen: 7.2.2008
Příspěvky: 133
Bydliště - POVINNÉ *: Chrudim

PříspěvekZaslal: 20.04.15 18:20    Předmět: Citovat

Zkusím teda pokoumat ten regulátor s uhlíkama.

Ještě mě teď napadlo, jestli to nemůže bejt baterkou, že už je stará cca 8 let a poslední cca rok a půl, když se s tím třeba tejden nebo dva nejede, tak už je problém nastartovat. Jinak když se s tím aspoň jednou do tejdne vyjede, tak OK, když zrovna není 20 stupňů pod nulou. Takže vím, že už není ve 100% stavu. Ta by to způsobovat nemohla? Nechtěl jsem kupovat novou, dokud nebudu 100% vědět, že to dobíjí dobře, abych jí nekoupil a špatný dobíjení mě jí za půl roku nezkurvilo.

Měřil jsem kolik ten voltmetr žere, abych věděl, jestli se něco stane, když to zapomenu třeba přes noc vypnout. Naměřil jsem 16mA, takže by tam ten vypínač ani nemusel bejt Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: 29.3.2011
Příspěvky: 1711
Bydliště - POVINNÉ *: Blansko

PříspěvekZaslal: 21.04.15 07:22    Předmět: Citovat

No i baterka to může dělat, ale zkus ten regl či si sežeň jinou starší baterku a testuj. Wink
_________________
R19 Ph2 1.7 54Kw 1993
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mi-17



Založen: 26.8.2010
Příspěvky: 145
Bydliště - POVINNÉ *: Prešov-Podhorany

PříspěvekZaslal: 22.06.15 19:08    Předmět: Citovat

Nazdar ľudia, mam dosť odporný problém a súrne potrebujem radu.

1 svieti mi kontrolka dobíjania.
2 ak je konektor zapojený do regléra tak sa alternátor dosť hreje.
3 skúšal som vymeniť reglér ale to isté.
4 po odpojení je na konektore je voči zemi skrat.
_________________
Renault 19, 1.8i, 81kw PH2
Renault 19, BACCARA, 1.8i, 81kw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mi-17



Založen: 26.8.2010
Příspěvky: 145
Bydliště - POVINNÉ *: Prešov-Podhorany

PříspěvekZaslal: 22.06.15 21:24    Předmět: Citovat

Nakoniec bola zla dioda. Zatial je to OK.
_________________
Renault 19, 1.8i, 81kw PH2
Renault 19, BACCARA, 1.8i, 81kw
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Elektrika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com