Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Fojcek Anonymní
|
Zaslal: 19.10.07 07:55 Předmět: Re: dobíjeni |
|
|
Martin napsal: | Vítek napsal: | cau potreboval bych se dozvedet v jakych hodnotach je dobijeni ok pred chvili jsem to meril auto pres noc stalo na baterce jsem nameril bez nastartovani 12,33 po nastartovani a zvisenych otackach 14,84 az klesli otacky 14,18 jenze problem nastal kdyz jsem zapnul svetla ventilator topeni naplno a rozmrazovani zadniho skla to jsem nameril pod 12voltu je to jen tim ze je to na volnobech a nema to jeste otacky minulej rok jsem menil uhliky a uz byli nacate i krouzky na altiku nemohlo by to byt tim?? |
ted jsem to zkusil na svém autě. Při volnoběžných otáčkách a žádné zatěži jsem měl na baterce 14.5V. Při stejné zátěži co jsi napsal kleslo napětí na 14.36V (volnoběžné otáčky ) zvyšoval jsem otáčky postupně až na 4000 ot. a napětí se neměnilo. zůstávalo na 14,36V... tvůj případ může být kroužky na alternatoru, ale spís bych pořešil regulátor. příčin může být ještě víc např. klínový řemen, špatná dioda, špatná baterka, nebo rez na kontaktech.. | To je celkem zajímavý...a co máš za auto? Já bych souhlasil s Rosťou. Taky mi na volnoběh pokleslo napětí a dobíjení bylo v pořádku. Sice jsem to nikdy neměřil, ale bylo to vidět na světlech, jak mírně pohasínají |
|
Návrat nahoru |
|
|
CHUD Vítěz Morávia Party 2007
Založen: 8.10.2007 Příspěvky: 552 Bydliště - POVINNÉ *: Sepekov
|
Zaslal: 19.10.07 13:23 Předmět: |
|
|
tak je fakt že altík stíhá dobíjet i při nízkých otáčkách ale např 70 altík dává asi 12A což nornálně stačí ale když se zvýší odběr tak ne světla+ vyhřívání a má dost. Jinak většinou altíky mají -+ 1,6 krát víc otáček než motor tudíš na altíku ideál těch 6000 což je 3000 na motoru... jinak na volnoběh je opravdu napětí nižší prota když se např startuje přez habely chce to tvýšit otáčky..... _________________ Auto je m?j život a ten mi nic neveme jenom to auto |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin Anonymní
|
Zaslal: 19.10.07 21:47 Předmět: |
|
|
Mám R19. 1721ccm 54kw 1990. A asi tak před dvěma měsíci jsem dobijeni opravoval, protože když jsem auto koupil, nedobijelo. Došlo to tak daleko, že jsem nemohl ani nastartovat.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dan2
Založen: 25.10.2007 Příspěvky: 348 Bydliště - POVINNÉ *: Praha
|
Zaslal: 25.10.07 11:22 Předmět: |
|
|
Mám 16V a z ničeho nic mi občas začla problikávat kontrolka dobíjení,ale fakt jenom malinko občas a najednou sem to jednou nemohl nastartovat tak sem to roztlačil a naměřil sem dobíjení,že dává přes 19V,tak sem vyndal altík vyměnil regulátor,a najednou to dobíjelo normálně 14,3V a startovalo to normálně paráda a asi za týden zas to nemůžu nastartovat a zas to dobiji kolem 19V.tak to jsem s toho jelen.jdu zas vyndat altík a rozebrat ho asi celej jinak nevim.nevíte náhodou čím by to přesně mohlo být?děkuji |
|
Návrat nahoru |
|
|
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 25.10.07 12:13 Předmět: |
|
|
kdyz ho budes mit rozdelany tak se podivej i na uhliky,a nebo je tam neco kvuli ceho ti odchazi regulator _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dan2
Založen: 25.10.2007 Příspěvky: 348 Bydliště - POVINNÉ *: Praha
|
Zaslal: 25.10.07 12:36 Předmět: |
|
|
ok díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
sikec
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 185 Bydliště - POVINNÉ *: Ochoz u Tišnova
|
Zaslal: 06.11.07 09:39 Předmět: |
|
|
to martin...jak jsi dobíjení opravoval?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Martin Anonymní
|
Zaslal: 06.11.07 19:56 Předmět: |
|
|
sikec napsal: | to martin...jak jsi dobíjení opravoval?? |
Proměřil jsem diody: ty byly dobry. vyměnil regulátor, natáhl nový vodič k baterce.. Ještě chci vyměnit klínový řemen. je docela odrbaný. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sikec
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 185 Bydliště - POVINNÉ *: Ochoz u Tišnova
|
Zaslal: 16.11.07 17:23 Předmět: |
|
|
no...protože mám palubní voltmetr a auto mi moc nedobíjí, tak to dělá následující: pár vteřin je na voltmetru 14 V, pát tak 12,3 , dalších 10 vteřin tak 12.9...ale většinou je tam 13.1 V...co je špatně? Kde bude asi problém? |
|
Návrat nahoru |
|
|
patriotpetr
Založen: 16.11.2007 Příspěvky: 475 Bydliště - POVINNÉ *: Volary
|
Zaslal: 16.11.07 18:36 Předmět: |
|
|
no mozna se este podivej kolik tam mas destilky v baterce a zmersi hustotu mela by byt okolo 1,28g/cm3,jinak souhlas s klukami maji dobre nazory.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
sikec
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 185 Bydliště - POVINNÉ *: Ochoz u Tišnova
|
Zaslal: 16.11.07 21:16 Předmět: |
|
|
no at tak nebo tak, pri stejných otáčkách by neměly volty lítat nahoru a dolů ne? |
|
Návrat nahoru |
|
|
jarda
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2643 Bydliště - POVINNÉ *: Havířov
|
Zaslal: 17.11.07 13:05 Předmět: |
|
|
Zkontrolovat konektory, veškeré přívody na altíku, napnutí řemene, dorvat přívody na baterce a od baterky ke kostře. Pokud to bude dělat pořád asi je v háji reglér. _________________ Rozhodl jsem se,že budu žít věčně a umřu jenom kdyby mi to nevyšlo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
renda 19
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 28 Bydliště - POVINNÉ *: Ostrava Poruba
|
Zaslal: 17.11.07 21:32 Předmět: |
|
|
Zjištění funkce dobíjení : - připojit voltmetr k baterii, změřit napětí na svorkách při vypnutém motoru. Měli by jsme naměřit přibližně 12 voltů. Pak měříme napětí na baterce s nastartovaným motorem při volnoběhu. Měli by jsme naměřit přibližně 13 voltů. A teď to nejdůležitější. Při měření na volnoběh zvýšíme otáčky na cca 3500 ot./min. Pokud se napětí na voltmetru zvýší nad 15 voltů je závada v regulátoru dobíjení. Pokud se nezvýší vůbec, nebo dokonce klesne je závada v alternátoru. Tyhle informace nejsou z mé hlavy, ale poptal jsem se našeho autoelektrikáře. _________________ R19 Ph 2, 54 kW, r.v.95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
jarda
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 2643 Bydliště - POVINNÉ *: Havířov
|
Zaslal: 17.11.07 21:41 Předmět: |
|
|
Čím šteluješ ty otáčky volnoběhu na 3500ot ???? _________________ Rozhodl jsem se,že budu žít věčně a umřu jenom kdyby mi to nevyšlo. |
|
Návrat nahoru |
|
|
renda 19
Založen: 10.10.2007 Příspěvky: 28 Bydliště - POVINNÉ *: Ostrava Poruba
|
Zaslal: 17.11.07 22:14 Předmět: |
|
|
jarda napsal: | Čím šteluješ ty otáčky volnoběhu na 3500ot ???? |
Čekal jsem, že to takhle někdo pochopí. Už se mi to nechtělo opravovat. Měl jsem na mysli to měření při volnoběhu kdy by měl voltmetr ukázat cca 13 V. Poté přidat plyn na 3500 ot/min. a koukat jak se voltmetr chová. Zda napětí klesne, nebo stoupne. A podle toho zjistíme jestli je chyba v altíku, nebo regulátoru. Možná jsem se nepřesně vyjadřil, možná jsi mě špatně pochopil, nebo mě zkoušíš. _________________ R19 Ph 2, 54 kW, r.v.95 |
|
Návrat nahoru |
|
|
|