Obsah fóra Renault 19 Club Renault 19 Club
Fórum Renault 19 clubu ČR
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Budíky - kontrolka "chyba elektriky" (automat)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Elektrika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
LANiN



Založen: 6.12.2007
Příspěvky: 16283
Bydliště - POVINNÉ *: OVA

PříspěvekZaslal: 30.06.11 14:01    Předmět: Citovat

né, mám ho z Clia.. mám krátký řemen což by nebyl problém ale napínací úchyt je mimo osu o 1cm Confused
_________________
Renault 19 Cabrio
Lexus IS300 LPG
Volvo V50


Auto má výkon tehdy až když máš strach sednout si za volant.

http://lanin.rajce.idnes.cz
www.youtube.com/user/valoun1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
LANiN



Založen: 6.12.2007
Příspěvky: 16283
Bydliště - POVINNÉ *: OVA

PříspěvekZaslal: 11.07.11 14:44    Předmět: Citovat

Příčina svíticí kontrolky "Chyba elektroinstalace" byla pravděpodobně vybitou/slabou baterií..

Dodatečně jsem kontroloval jestli alternátor dobíjí, neměl jsem baterku v multimetru tak jsem nemohl porovnat Embarassed
Vyplý motor 12.4V
zaplý motor volnoběh 13.8V
zvýšené otáčky 14.04V


uuuff jsem si tedy oddychl Very Happy
_________________
Renault 19 Cabrio
Lexus IS300 LPG
Volvo V50


Auto má výkon tehdy až když máš strach sednout si za volant.

http://lanin.rajce.idnes.cz
www.youtube.com/user/valoun1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
JeryP
Želva


Založen: 9.10.2007
Příspěvky: 2023
Bydliště - POVINNÉ *: DE

PříspěvekZaslal: 11.07.11 22:06    Předmět: Citovat

kolik by melo bejt na baterce ja jsem zatim videl max 12,5 bez nastartovaneho motoru
_________________
Renault Scenic PH2 2.0 16v F4R 740 (plan F4R 736 132kW)
1.8 16v Ph1 Renault Chip :-) 15" Borbet
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky Skype Name
CHAMELEON



Založen: 20.7.2010
Příspěvky: 3832
Bydliště - POVINNÉ *: ČR-Vysočina

PříspěvekZaslal: 11.07.11 22:10    Předmět: Citovat

Zdravá baterie 12,6V (jeden článek 2,1V).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: 29.3.2011
Příspěvky: 1711
Bydliště - POVINNÉ *: Blansko

PříspěvekZaslal: 11.07.11 22:12    Předmět: Citovat

12,6 V- 100%, 12,5-12,4 V -75%, 12,35- 12,25 V -50%,12.20-12.10 V -25% pod 12,1 V 0%= mrtvo. Wink
_________________
R19 Ph2 1.7 54Kw 1993
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LANiN



Založen: 6.12.2007
Příspěvky: 16283
Bydliště - POVINNÉ *: OVA

PříspěvekZaslal: 12.07.11 07:27    Předmět: Citovat

Alois: to je jen teorie ale realita je jiná.. ještě jsem nikdy neměl ani na nové ani na čerstvě nabité baterce více jak 12.5V, jo odbře ihned po nabití ano ale po chvíli hodnota klesne.. Každopádně pokud baterka leží pár dní v autě tj pod malým odběrem, tak na ní bude vždy pokles..
_________________
Renault 19 Cabrio
Lexus IS300 LPG
Volvo V50


Auto má výkon tehdy až když máš strach sednout si za volant.

http://lanin.rajce.idnes.cz
www.youtube.com/user/valoun1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Alios



Založen: 29.3.2011
Příspěvky: 1711
Bydliště - POVINNÉ *: Blansko

PříspěvekZaslal: 12.07.11 13:12    Předmět: Citovat

Já nabiju a ještě změřím po 24 hodinách, kdy nechám ustálit, vždy má kolem 12.8 V,ovšem, jak ji dám do auta, tak se to změní. Musíš mít nabíječku která dává alespoň 16 V. Wink
_________________
R19 Ph2 1.7 54Kw 1993
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LANiN



Založen: 6.12.2007
Příspěvky: 16283
Bydliště - POVINNÉ *: OVA

PříspěvekZaslal: 12.07.11 13:34    Předmět: Citovat

16V Shocked .. já ti nevím ale měl bych už o baterku strach .. takových 14V je dle mého už dost, baterie se tím nabíjením až tak neničí pak je důležité jak oživuješ baterku jestli silným či slabým prodem, napětí nehraje až takovou roli. Články se tím akorát ničí a ztrácí svou životnost, protože je přebíjíš těmi 16V Confused ..

Říká se že autobaterie se má měnit po 4letech až 6let MAX .. Já mám baterku v angličáku 9let a nenechala mě ve štychu ani teď v té kruté zimě.. Baterky nabíjím napětím do 14V a šetrně slabým proudem ale o to se nabíjí déle, jen aby se oživila.
Zprávně by se měla baterie nabíjet proudem do 10% z její kapacity a napětím do 14,4V, je to šetrnější, baterie déle vydrží
_________________
Renault 19 Cabrio
Lexus IS300 LPG
Volvo V50


Auto má výkon tehdy až když máš strach sednout si za volant.

http://lanin.rajce.idnes.cz
www.youtube.com/user/valoun1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Alios



Založen: 29.3.2011
Příspěvky: 1711
Bydliště - POVINNÉ *: Blansko

PříspěvekZaslal: 12.07.11 20:18    Předmět: Citovat

14 V jo, tak to raději ani nenabíjej, dosáhneš tak možná 75% kapacity. Very Happy

Vůbec se neboj, byl jsem poučen, že moderní procesorové nabíječky nic nenabijí, pouze oživí, ale to ještě baterie nesmí být moc vybitá, jinak to detekují jako vadnou. Wink

Spravil jsem si starou nabíječku po dědovi, dává v klidu těch 16 V a 3A, takže pokud nabíjím 12V 55Ah, tak je to v poho. Mám starou Delphi- Ca elektrody a jenom chrochtá. Pravda ovšem je, že už mám ve voku, jak dlouho při jakém vybití a chodím s multimetrem měřit. Vždycky nechám baterii tak dlouho, pokud není alespoň těch 13.8 V, odpojím a ráno naměřím cca 12.8 V. Nikdy se nic neposralo, nadměrně nic neplynuje. Wink

P.S. 1.) Nabíječka má přepínač na moto baterie, v klidu dává asi 8V 3A, protože 6 V nenabije nic. Wink

2.) Když pěkně jezdím, tak baterie v autě má i 12.8 V v klidu.
_________________
R19 Ph2 1.7 54Kw 1993
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LANiN



Založen: 6.12.2007
Příspěvky: 16283
Bydliště - POVINNÉ *: OVA

PříspěvekZaslal: 13.07.11 14:37    Předmět: Citovat

Včera jsem se na tohle schválně ptal "švagra", má doktorát z těchto elektro věd atp. Každopádně kyselinová baterie 13.8V -14,4V max! (jak jsem psal), vím že jsem se něco takovýho na škole učil... Gelová i o něco více třeba o těch 16V aby prý začla fungovat nějaká ta chemická reakce při nabíjení bo co (až tak tomu nerozumím).
Při vyšším napětí dochází k rozkladu článků (u autobaterie tj kyselinové). Takže si autobaterii klidně dál nabíjejte 16ti Volty Rolling Eyes
A Alois, baterii ti nenabíjí napětí, ale proud Laughing , když vemeš 12V 74AH baterii a budeš ji nabíjet 14V a jen 1A, nikdy ji nenabiješ, proč? až dosáhne baterie hodnoty cca 10% nad nabíjecí proud (11AH) přestane se nabijet a začne se udržovat Laughing proto se má nabijet proudem 10% z její kapacity Wink ty asi nejsi elektrikář co?
_________________
Renault 19 Cabrio
Lexus IS300 LPG
Volvo V50


Auto má výkon tehdy až když máš strach sednout si za volant.

http://lanin.rajce.idnes.cz
www.youtube.com/user/valoun1


Naposledy upravil LANiN dne 13.07.11 18:27, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Víťa



Založen: 11.7.2009
Příspěvky: 3105
Bydliště - POVINNÉ *: Krnov, Bola, Opa, Ova a tak...

PříspěvekZaslal: 13.07.11 18:09    Předmět: Citovat

LANiN napsal:
Včera jsem se na tohle schválně ptal "švagra", má doktorát z těchto elektro věd atp. Každopádně kyselinová baterie 13.8V -14,4V max! (jak jsem psal), vím že jsem se něco takovýho na škole učil... Gelová i o něco více třeba o těch 16V aby prý začla fungovat nějaká ta chemická reakce při nabíjení bo co (až tak tomu nerozumím).
Při vyšším napětí dochází k rozkladu článků (u autobaterie tj kyselinové). Takže si autobaterii klidně dál nabíjejte 16ti Volty Rolling Eyes
A Víťo, baterii ti nenabíjí napětí, ale proud Laughing , když vemeš 12V 74AH baterii a budeš ji nabíjet 14V a jen 1A, nikdy ji nenabiješ, proč? až dosáhne baterie hodnoty cca 10% nad nabíjecí proud (11AH) přestane se nabijet a začne se udržovat Laughing proto se má nabijet proudem 10% z její kapacity Wink ty asi nejsi elektrikář co?


To se tu jeste nekdo jmenuje Víťa nebo sis spletl nicky? ja jen, ze sem zmateny, bo sem tady nic nepsal Embarassed Laughing
_________________
No mainstream, just French...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
LANiN



Založen: 6.12.2007
Příspěvky: 16283
Bydliště - POVINNÉ *: OVA

PříspěvekZaslal: 13.07.11 18:27    Předmět: Citovat

Laughing sem se uklepl ale nevím proč zrovna tebe Embarassed
_________________
Renault 19 Cabrio
Lexus IS300 LPG
Volvo V50


Auto má výkon tehdy až když máš strach sednout si za volant.

http://lanin.rajce.idnes.cz
www.youtube.com/user/valoun1
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Víťa



Založen: 11.7.2009
Příspěvky: 3105
Bydliště - POVINNÉ *: Krnov, Bola, Opa, Ova a tak...

PříspěvekZaslal: 13.07.11 19:28    Předmět: Citovat

LANiN napsal:
Laughing sem se uklepl ale nevím proč zrovna tebe Embarassed


pohoda, ale jestli po me tajne touzis, tak priste radeji SZ Twisted Evil Laughing
_________________
No mainstream, just French...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Alios



Založen: 29.3.2011
Příspěvky: 1711
Bydliště - POVINNÉ *: Blansko

PříspěvekZaslal: 13.07.11 21:06    Předmět: Citovat

LANiN napsal:
Včera jsem se na tohle schválně ptal "švagra", má doktorát z těchto elektro věd atp. Každopádně kyselinová baterie 13.8V -14,4V max! (jak jsem psal), vím že jsem se něco takovýho na škole učil... Gelová i o něco více třeba o těch 16V aby prý začla fungovat nějaká ta chemická reakce při nabíjení bo co (až tak tomu nerozumím).
Při vyšším napětí dochází k rozkladu článků (u autobaterie tj kyselinové). Takže si autobaterii klidně dál nabíjejte 16ti Volty Rolling Eyes
A Alois, baterii ti nenabíjí napětí, ale proud Laughing , když vemeš 12V 74AH baterii a budeš ji nabíjet 14V a jen 1A, nikdy ji nenabiješ, proč? až dosáhne baterie hodnoty cca 10% nad nabíjecí proud (11AH) přestane se nabijet a začne se udržovat Laughing proto se má nabijet proudem 10% z její kapacity Wink ty asi nejsi elektrikář co?


V klidu všemu rozumím, to elektra trochu dělám, nic se nepo...re. Jen tam baterii nesmíš nechat třeba týden. Wink Ona naše nabíječka na dílně, taky při nabíjení 12 V baterie nedává jen 14V, ale asi 15-16V, asi vědí proč. Wink To že to ní půjde, víc voltů hned nezpůsobí přepětí článku, protože vybitá baterie, klade určitý odpor, ale jak se nabíjí víc a víc, tak se odpor snižuje a horzí přebití právě s rostoucí dobou nabíjení. Tahle věta ale neznamená, že ji můžeš nabíjet přímo 230V Laughing Říkám, já když nabíjím, tak chodím poctivě měřit a jak má těch 13.8V, tak vypínám, z toho plyne, že k nebezepčné hranici jsem se nedostal. Mimochodem pokud to chceš ode mě odborně, tak nebezepčná hranice pro klasický olověný akumulátor je cca 12-11.8V smrt vybitím a další hranice 16.2-16.8V rozklad elektrod. Wink

Důkaz toho, že sprvná nabíječka dává více než 14V: http://www.adriaportal.com/zurovac/cz/cz_punjacAkumulatora.htm

Jinak dobu nabíjení stanovuji takto, změřím napětí(nelze změřit hustotu elektrolytu), zjistím třeba cca 50% kapacity dle výše uvedeného. Moje nabíječka 3A, baterka(aku-odborně) 55Ah, cca 27,5Ah chybí, ,27,5/3 asi 9 hodin, ale už po 6 hodinách to jdu změřit, a má cca 13.2 V. Wink Wink

Kdo chce v zimě nastartovat, či machrovat před kočkama s audiem, ten to takto nabíjí. Baterka má si myslím více jak 6 let a je ok. Very Happy
_________________
R19 Ph2 1.7 54Kw 1993
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Renault 19 Club -> Elektrika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com