Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
re19v
Založen: 5.5.2008 Příspěvky: 44 Bydliště - POVINNÉ *: levice-slovensko
|
Zaslal: 29.07.08 14:33 Předmět: |
|
|
LANiN - a to koleno na druhom tlmiči za katalizátorom (ako sa spája výfuk nad zadnou napravou ) ma byť do pravého uhla alebo bude lepšie ak bude menej zahnuté - v manšom uhle ?? _________________ RENAULT 19 1,4e 57kw 5dv 1995 implantovaný 1,8 16V 101kw http://re19v.rajce.idnes.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
hynek
Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10936 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 29.07.08 14:45 Předmět: |
|
|
asi tak co nejmenší přechody, co nejmenší ohyby a spasovat příruby _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
LANiN
Založen: 6.12.2007 Příspěvky: 16284 Bydliště - POVINNÉ *: OVA
|
Zaslal: 29.07.08 14:45 Předmět: |
|
|
jo tak to ti nepovim.. ten kousek jsem pouzil z originalniho vyfuku... ale rek bych ze rovnejsi nez do praveho uhlu? fakt ti nepovim _________________ Renault 19 Cabrio
Lexus IS300 LPG
Volvo V50
Auto má výkon tehdy až když máš strach sednout si za volant.
http://lanin.rajce.idnes.cz
www.youtube.com/user/valoun1 |
|
Návrat nahoru |
|
|
hynek
Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10936 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 29.07.08 14:49 Předmět: |
|
|
to LANiN: ty vole, jasně že to funguje i s tímto výfukem páč má odpor, ale s těma přecodama co tam máš je jasný že to jede líp to je takovej odpúor jako sériovej tlumič je to hafo individuální a vzhledem k tomu že máš konus to není naškodu, ale já osobně s tím mám horší zkušenost _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MortE Moderátor
Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 29.07.08 15:06 Předmět: |
|
|
Rosta: přesně tak...ona se ta doba otevření výfukových a sacích ventilů nepatrně překrývá...
teď nejsem schopnej produktivně myslet, takže budeme pokračovat jindy, ale kdyby to tak nefungovalo, tak by na autech přece výfuky vůbec nemusely bejt... _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MortE Moderátor
Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 29.07.08 15:49 Předmět: |
|
|
teď nad tím tak přemejšlim a asi se pudu spláchnout...
auto bez svodů nejede, protože nemá krouťák, netáhne odspodu...
čím delší, respektive složitější cesta spalin, tím větší je protitlak, kterej de zpátky k válci...pokud je moc velkej, spaliny se nemůžou dostatečně odvádět a do válce se vejde míň směsi...a ztratí výkon...
máš pravdu Jardo, sem dneska nějakej jetej...
ale ten podtlak blbost není, možná tak u seriových motorů _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Rosta
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 7427 Bydliště - POVINNÉ *: Dolni Domaslavice
|
Zaslal: 29.07.08 16:40 Předmět: |
|
|
MortE napsal: | teď nad tím tak přemejšlim a asi se pudu spláchnout...
auto bez svodů nejede, protože nemá krouťák, netáhne odspodu...
čím delší, respektive složitější cesta spalin, tím větší je protitlak, kterej de zpátky k válci...pokud je moc velkej, spaliny se nemůžou dostatečně odvádět a do válce se vejde míň směsi...a ztratí výkon...
máš pravdu Jardo, sem dneska nějakej jetej...
ale ten podtlak blbost není, možná tak u seriových motorů |
no jo ale proc nema kroutak?protoze je maly odpor plynů ?
a to o te delsi a slozitejsi ceste plati podle me hlavne ve vysokych otackach ne ? _________________ R19 Ph2 1,4e - minulost |
|
Návrat nahoru |
|
|
hynek
Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10936 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 29.07.08 17:46 Předmět: |
|
|
proč sou závodní svody dlouhý?? kvuli víkonu a krátky (seriový) kvuli krouťáku, ale musí tam být nějakej poměr jinak to nepojede _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
MortE Moderátor
Založen: 24.10.2007 Příspěvky: 3623 Bydliště - POVINNÉ *: BRNO
|
Zaslal: 29.07.08 17:58 Předmět: |
|
|
závodní svody sou dlouhý, ale právě kvůli tomu, že čím delší sou svody, tím menší je ten zpětnej tlak, páč se Ti to začne stlačovat "pozdějc" respektive výfuk začíná pozdějc...takž je to jako kdyby zkrácení výfuku...
a přesně tak...čím menší zpětnej tlak plynů, tím menší krouťák...pochopitelně podle nějakých složitých pravidel o kterých nemám ani páru, ale obecně si myslim to de definovat takhle...
neplatí to pro turbomotory...to je něco jinýho... _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
hynek
Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10936 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 29.07.08 19:57 Předmět: |
|
|
jasně, každej z nás ví houby jak se to paočítá, ale není dobrý mít velkej odpor (série) a moc malej (př. utrhlej....) něco mezi (kozi) je to dost velká fuška udělat pořádnej výfuk s co nejlepším víkonem, ale každej co do toho dělá ví že jen výfukem nic extra nenaženeš, takže tu v podtatě řešíme max 5 koní, a to si myslím že ani ne _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
L.A.C.O. Anonymní
|
Zaslal: 29.07.08 19:59 Předmět: |
|
|
...5koni sem 5 koni tam(este parkrat sem a tam) a mas karu jak bejk |
|
Návrat nahoru |
|
|
hynek
Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10936 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 29.07.08 20:04 Předmět: |
|
|
no ono to nemusí být vždy do plusu _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
m1tv Moderátor
Založen: 8.10.2007 Příspěvky: 17951 Bydliště - POVINNÉ *: PrAhA
|
Zaslal: 29.07.08 20:11 Předmět: |
|
|
hynek napsal: | jasně, každej z nás ví houby jak se to paočítá, ale není dobrý mít velkej odpor (série) a moc malej (př. utrhlej....) něco mezi (kozi) je to dost velká fuška udělat pořádnej výfuk s co nejlepším víkonem, ale každej co do toho dělá ví že jen výfukem nic extra nenaženeš, takže tu v podtatě řešíme max 5 koní, a to si myslím že ani ne | nop bych se hadal .. třeba na petakovo saxu kit car 1,6 cca 250ps jestly si to dobře pamatuju mu dělal nakej manik vejfuk a dostal z nej 18kw nahoru .. naměřeno na brzdě takže vykuk je podstatnej samože bez upravy sani a zbytku je to prd ale proste i vyfukem se da dohnat dost _________________ Říkají o mě že sem flegmatik. A mě je to jedno ..
|
|
Návrat nahoru |
|
|
hynek
Založen: 14.10.2007 Příspěvky: 10936 Bydliště - POVINNÉ *: Brno
|
Zaslal: 29.07.08 20:17 Předmět: |
|
|
přečti si to víckrad snad to pochopíš
nebo spíš takhle:
jasně, každej z nás ví houby jak se to paočítá, ale není dobrý mít velkej odpor (série) a moc malej (př. utrhlej....) něco mezi (kozi) je to dost velká fuška udělat pořádnej výfuk s co nejlepším víkonem, ale každej co do toho dělá ví že JEN výfukem nic extra nenaženeš, takže tu v podstatě řešíme max 5 koní, a to si myslím že ani ne _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
mckoci
Založen: 9.10.2007 Příspěvky: 6584 Bydliště - POVINNÉ *: Pardubice
|
Zaslal: 29.07.08 20:32 Předmět: |
|
|
prikladam par reakci:
Ahoj no nevím, asi bych se do toho moc nepouštěl. Pamatuji si jak (myslím, že honza vaňáč, ale nejsem si jistej) dal na svýho Peugeota Nkovej vejfuk (bez úpravy řídící jednotky a výměny vaček, prostě na seriovej motor) a na brzdě měl o 12!! koní míň, než má to auto v serii..prostě vejfuk byl spočítanej na motor s ostrými vačkami a upravenou řídící jednotku a takhle prostě nefungoval.....bejt tebou tak to nechám být a nebo maximálně koupím od nějaké tuningové firmy, kdy je vejfuk počítanej na seriovej motor...ale s moc koněma navíc nepočítej.....určitě to nebude úměrný vynaloženej částce...
kdybych nechal jen katalyzator a pak uz jen trubku ke koncovemu tlumici???Bude to dělat randál a nepojede to
u Tvého motoru už je poměr 140k/1,8L dobrý na sériové auto a výfukový systém bude už sám o sobě dobře vyladěn. Proto jakýkoliv neodborný zásah povede patrně ke zhoršení vlastností - ať už výkonových tak akustických. Pokud ale netrváš na plnění hlukových limitů, lze experimentováním dosáhnout nějaký nárůst výkonu. Hele, zkus vykuchat katalyzátor a uvidíš.
Kdyz rezonátor tak misto prostredniho tlumice,kat nahradit trubkou.Jinak pokud by jsi chtel opravdu docilit nejakeho narustu koni tak by si musel nechat udelat svody uz od hlavy 4do 1 a pak pokracovat trubkou s rezonatorem a nejakym zadnim dilem jinak jen samotny zadni dil je vlastne uplne na nic dela to randal a jede stejne(vlastni zkusenost)samozrejme na brzde sem s tim nebyl ale pocitove necitim rozdil.
Výfukova soustava je totiz velky zdroj ztrat motoru. Musi se dodrzet hlukove a emisni limity a to samozrejme vede ke "zbytecnemu" skrceni motoru a snizovani vykonu, potazmo zvysovani spotreby. Seriovy tlumic je vzdy velky kompromis kde je take velkym faktorem cena. Takze pokud nekoho netrapi emise, vyssi hlucnost a cena, tak vzdy lze dosahnout vyssiho vykonu.Co se tyka te hlavy tak nemas uplnou pravdu. Mnohem dominantneji vystupuje soustava vacka-vyfuk, nez hlava-vyfuk. Takze pokud nekdo chce nove sportovni vyfukove potrubi tak by mel investovat zaroven do adekvatni vacky. Vymena vacky za jinou nez na jake bylo pocitano vyfukove potrubi povede k rozhozeni soustavy. Pozdejsi upravy hlavy sice zlepsi vyplach, ale na casovani a s tim spojenou dynamiku pulzu ve vyfuku moc neovlivni.
Já jsem zkusil dát lepší řídící jednotku a lehce nabroušené vačky tak už to je všechno na jiné úrovni.Výfukové plyny potřebují i nějaký malý odpor a ten jsem udělal tak, že jsem na výfukové potrubí o průběru 55mm, ze kterého jsem odstranil vše použil rezonátor o průměru 50mm a na konci výfukovýho potrubí jsem použil průchozí absorbční tlumič.Auto teď má o málo větší výkon,na brzdě motor sice nebyl,ale testuju to vždy na stejném úseku,který si měřím.Pokud máš dost času a trpělivosti tak se s tím chce pohrát a zkoušet různé varianty,taky jsem tam toho různě navyměňoval a nakonec jsem došel ke správnému řešení,které přispělo ke zvýšení výkonu.Ze všech článků co jsem si prostudoval lze výrobou správného výfuku získat 5-15 kW.Kdyby jsi měl dost peňěz tak ještě můžeš zkusit samozřejmě svody 4-1,ale to by pak chtělo měnší úpravu jednotky nebo nějakou jinou jednotku a ty vačky a popřípadě udělat pořádně hlavu.Všechno krásně slícovat a vyleštit a třeba hlavu i malinko snížit. _________________ ´91 19 16V ph.1 [ F7R 700 & JC5 014 inside ]
´98 Laguna I ph.2 [ 2.0 16V 102kW ]
´07 Outback 3.0R H6 [ EZ30 AT 180kW, 4x4 ]
´06 W251 R Classe 320CDI [ 4Matic, AT, 165kW ] |
|
Návrat nahoru |
|
|
|