LANiN Anonymní
|
Zaslal: 25.08.09 13:56 Předmět: Výfukové potrubí - montáž/demontáž/oprava |
|
|
výměna koncového tlumiče: (u všech motorizací stejný postup)
auto zajistit ruční brzdou a špalíky proti pojezdu
auto nejlépe na rampu (lze jen zvednou levou zadní stranu, zajistit auto špalkem nebo kozičky proti spadnutí)
sundat levé zadní kolo (jen pro lepší manipulaci se zvedlým autem na heveru, na rampě není teřeba kolo sundávat)
povolit spojku mezi středním a koncovým dílem (2x 13ky, OBRÁZEK SPOJKY, najdeme ji před zadní nápravou na levé straně)
sundat výfuk ze silentbloků (2x silenty u zadního nárazníku, pro jednodužší vyndání držák lehce máznout vazelínou)
zpětnou montáž aplikujeme pozpátku
výměna střední části: (u všech motorizací stejný postup)
auto zajistit ruční brzdou a špalíky proti pojezdu
auto nejlépe na rampu (lze jen jednu stranu, zajistit auto špalkem nebo kozičky proti spadnutí)
povolit spojku mezi středním a koncovým dílem (2x 13ky, OBRÁZEK SPOJKY, najdeme ji před zadní nápravou na levé straně, před demontáží očistit ocelovým kartáčem od rzi a nečistot, závity šroubů lehce máznout vazelínou)
povolit 2x šrouby na spoji před katem (2x13ky, před demontáží očistit ocelovým kartáčem od rzi a nečistot, závity šroubů lehce máznout vazelínou, případně vyměnit těsnění před katem-postup viz níže)
sundat střední díl ze silentbloků (po obou stranách, SILENTBLOKY)
montáž aplikujeme pozpátku
výměna těsnění: (před katem, před 2.dílem, svodů)
před katem:
auto zajistit ruční brzdou a špalíky proti pojezdu
auto nejlépe na rampu (lze jen zvednout přední stranu, zajistit auto špalkem nebo kozičky proti spadnutí = horší manipulace)
povolit 2x šrouby (2x13ky, před demontáží očistit ocelovým kartáčem od rzi a nečistot, závity šroubů lehce máznout vazelínou)
vytáhnout staré těsnění
očistit spojovací plochy (co nejvíce očistit od případné staré zaschlé pasty, nejlépe něčím plochým a tvrdým)
vyměnit těsnění (dle katalogu k danému tipu motoru)
při montáži doporučuji použít nové šrouby a matice
před 2.dílem + těsnění hlava/svody
auto zajistit ruční brzdou a špalíky proti pojezdu
auto nejlépe na rampu (lze jen zvednout přední stranu, zajistit auto špalkem nebo kozičky proti spadnutí = horší manipulace)
povolit 2x šrouby ve spoji před katalizátorem (2x 13ky, před demontáží očistit ocelovým kartáčem od rzi a nečistit, závity šroubů lehce máznout vazelínou)
povolit 2x matice na spoji se svody (myslím 2x13ky, velmi špatný přístup ze spoda i se shora)
*motorizace 16V:
sundat podpírací přírubu svodů (1x16ka matice, 1x16ka šroub)
suntat litinové svody (8x13ky matky na hlavě motoru, velmi špatný přístup)
vyměnit drátěné těsněni z litinových svodů (těsnění před 2.dílem, vyklepat šroubovákem a kladívkem, OBRÁZEK, NOVÉ+STARÉ)
nasadit nové drátěné těsnění (před 2.dílem, velmi opatrně zatlačit a NEklepat kladívkem pro případnou deformaci těsnění, NOVÉ TĚSNĚNÍ)
vyměnit těsnění mezi hlavou a svody (velmi náchylná k zlomení pří výměně)
montáž aplikujeme pozpátku (1-svody k hlavě, 2-2.koleno ke svodům, 3-katalizátor ke kolenu, matice a šrouby doporučuji vyměnit a lehce máznout vazelínou)
*motorizace 8V: (v podstatě stejný postup jako u 16V, jen s horším přístupem díky sání, které by se mělo dát dolů dřív pro lepší přístup ke svodům)
Tipy:
před montáží spoje výfuku mezi jednotlivými díly namazat utěsňovací pastou na výfuky (!!!POZOR!!! pasta se nedoporučuje aplikovat na spoj před katalizátorem díky jeho případnému ucpání pastou.)
doporučuji s výměnou vyměnit i matice se šrouby
doporučuji před montáží šrouby lehce namazat vazelínou
při záměně sériováho tlumiče za sportovní (čistoprůchodný) se zvýší spotřeba paliva a hlučnost auta
doporučuji vyměnit silentbloky (staré bývají styřelé a někdy při demontáži/výměně výfuku praskají)
Zde se řeší:
Výfuk
PS: Pokud najdete v návodech chybu, máte lepší a jednodužší návod nebo nějaký TIP, neváhejte mne kontaktovat přez SZ nebo mailem. |
|